dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Sararols Figueras, Miquel |
dc.contributor.author |
Gallegos Díez, David |
dc.date |
2005-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/2760 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.title |
Banc d'assaig de pneumàtics |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte té l’objectiu de dissenyar una màquina per realitzar assaigs de pneumàticsen el laboratori. Els assaigs es podran realitzar a pneumàtics de motocicleta o a pneumàticsde vehicle de quatre rodes i tenen per objectiu determinar les forces que pateix el pneumàticquan aquest treballa en condicions límit d’adherència. Els pneumàtics es fixen a la màquina que fa les funcions de cub i s’assagen sobre una pista asfaltada en forma d’anell.L’estructura de la màquina tindrà el braç i la pista de rodadura com a elements principals. Enel disseny d’aquest banc d’assaig de pneumàtics s’han emprat el màxim nombre de pecesestandarditzades possible, per tal de reduir el cost i facilitar els possibles canvis de peces.Per realitzar els assaigs en aquesta màquina es poden controlar els següents aspectes deregulació:- Velocitat del disc que fa de pista de rodadura.- Velocitat de la roda que s’està assajant.- Angle de deriva.- Angle de caiguda.La prestació més innovadora del banc és poder controlar la velocitat de roda i pista demanera independent, podent realitzar assaigs amb lliscaments positius i lliscaments negatius, simulant seqüències d’acceleració o de frenada gràcies a la incorporació de dosmotors, un a la roda i l’altre al disc. |