Title:
|
Disseny i avaluació d'una proposta de canvi de sistema públic de transport urbà a Terrassa davant el seu nou Pla d'Ordenació Urbanístic Municipal (POUM)
|
Author:
|
Pons Gómez, Lluís
|
Other authors:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria; Serer Figueroa, Marcos Antonio |
Abstract:
|
Premi al millor Projecte de Fi de Carrera presentat durant el curs 2006-2007 en l'àmbit de Mobilitat Sostenible que atorga TMB |
Abstract:
|
La implantació del nou Pla d’Ordenació Urbanístic Municipal (POUM) a Terrassa genera un
nou escenari al municipi. El present estudi busca resposta a aquest canvi des d’un punt de
vista de transport públic.
Actualment les ciutats estan tendint cap a una pauta de transport insostenible ja que, amb
l’augment del parc automobilístic, els centres urbans es troben cada cop més saturats.
Aquesta tendència porta a un augment de la contaminació i pèrdua en qualitat de vida.
Per donar resposta a aquesta tendència les solucions que es proposen es mouen en dos
àmbits diferenciats: un canvi en la xarxa de transport públic i un augment de la demanda
d’aquest enfront del transport privat.
La modificació de la xarxa es realitzarà buscant nous recorreguts que millorin els actuals
tenint en compte els nous creixements derivats del POUM. Aquesta selecció de recorreguts
s’ha elaborat en base a l’experiència en altres ciutats i als resultats obtinguts de la simulació
feta amb software informàtic. La simulació intenta representar els desplaçaments realitzats
dins del municipi en transport públic i transport privat permetent quantificar la demanda
esperada d’aquests modes de transport.
Per augmentar la demanda de transport públic a Terrassa es proposa millorar-ne la qualitat i
dissuadir l’ús de transport privat. La principal mesura que es proposa és la implementació
d’un nou sistema de transport al municipi de Terrassa per cobrir una de les línies d’autobús a
més d’una sèrie d’actuacions sobre la resta de les línies. El nou sistema de transport
col·lectiu seleccionat és un vehicle de capacitat intermèdia entre l’autobús i el tramvia. Per
incrementar la demanda aquest nou element de transport ha d’anar acompanyat d’una sèrie
de mesures que millorin el servei a la resta de les línies.
Per altra banda, per tal de dissuadir l’ús del transport privat, es proposen una sèrie de
mesures coercitives com són la disminució de places d’aparcament al centre i la
implementació de la zona blava a certes zones. |
Abstract:
|
Award-winning |
Subject(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Urbanisme::Impacte ambiental -Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Transport urbà -City planning -- Environmental aspects -- Tarrasa (Spain) -Transportation -- Environmental aspects -- Tarrasa (Spain) -Urbanisme -- Aspectes ambientals -- Terrassa -Transport públic -- Aspectes ambientals -- Terrassa |
Rights:
|
|
Document type:
|
Bachelor Thesis |
Published by:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Share:
|
|