dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Vivancos Calvet, Joan |
dc.contributor.author |
Calvete Moreno, Jaume |
dc.date |
2009-02 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/9226 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió del coneixement |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Sistemes d'informació |
dc.subject |
Automobile industry and trade |
dc.subject |
Management information systems |
dc.subject |
Knowledge management |
dc.subject |
Automòbils -- Indústria i comerç |
dc.subject |
Sistemes d'informació per a la gestió |
dc.subject |
Gestió del coneixement |
dc.title |
Estudi, disseny i implantació d'un sistema de gestió per al departament de Manteniment a una empresa del sector de l'automoció |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La present memòria documenta el Projecte de Renovació del Manteniment dut a terme a la
Planta de Lliçà d’Amunt de l’empresa Bosch Sistemas de Frenado SLU al llarg de l’any 2008.
Després d’un estudi previ de la situació del Manteniment a la fàbrica, es va poder comprovar
que existia un gran marge de millora, i aquest va ser el motivant d’aquesta Renovació, per a
la que s’ha establert com a objectius la reducció dels costs de manteniment, els temps de
parada de màquina i aconseguir un augment de la productivitat. Per a aconseguir-ho:
- S’implanta un sistema central de gestió de la informació per a les avaries.
- Es crea un nou model de gestió i control dels recanvis.
- Es renova el pla de manteniment preventiu.
En aquesta memòria es documenten les tres tasques de millora, realitzant un estudi de la
situació inicial a la Planta, de l’Estat de l’Art del Manteniment i de les ofertes existents al
mercat, per a posteriorment realitzar una valoració d’alternatives, i un cop presa la decisió,
executar-ne la implantació.
S’exposa amb més detall la tasca relacionada amb els recanvis, en la que l’autor ha
participat activament. Aquesta fase es pot resumir en tres actuacions diferenciades:
- Canvi d’ubicació de l’àrea de magatzems i treball de manteniment.
- Centralització i estandarització dels recanvis.
- Creació i implantació d’un nou sistema informatitzat de gestió dels recanvis.
Per a aquesta fase del projecte es realitza també un estudi econòmic i d’impacte ambiental.
Finalment, s’ha pogut comprovar que amb la implantació de les millores s’ha assolit una
reducció dels temps d’avaria del 30%. Gràcies a la fase desenvolupada per l’autor, el temps
emprat en la cerca dels recanvis ha disminuït en un 48%, quedant justificat el cost econòmic
del Projecte, i amb un període de retorn inferior a mig any. |