Title:
|
¿Cómo hacer emerger las experiencias previas y creencias de los futuros maestros? Prácticas docentes desde el modelo realista = How to bring out pre-service teachers' previous experiences and beliefs? Teaching practices from the realistic model
|
Author:
|
Alsina, Angel; Batllori, Roser; Falgàs, Margarida; Güell Ordis, Roser; Vidal, Isabel
|
Abstract:
|
Various teaching practices are presented to bring out pre-service teachers' previous experiences and beliefs about the teaching and disciplinary knowledge required to be a teacher. These practices were introduced in subjects in social science education, mathematics education, teaching self-expression through movement and the practical training sessions of the bachelor's degrees in pre-school and primary school teaching of the University of Giron |
Abstract:
|
Se presentan diversas prácticas docentes
para hacer emerger las experiencias
previas y creencias de los futuros maestros
sobre los conocimientos didácticos y
disciplinares necesarios para el oficio de
enseñar. Estas prácticas se han llevado a
cabo en asignaturas de Didáctica de las
Sociales, Didáctica de las Matemáticas,
Didáctica de la Expresión Corporal y el
Prácticum de los Grados de Maestro
de Educación Infantil y Primaria de la
Universidad de Girona |
Subject(s):
|
-Didàctica -Educació infantil -Educació primària -Teaching methods -Preschool education -Primary education |
Rights:
|
Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es |
Document type:
|
Article Article - Published version |
Share:
|
|