Title:
|
El fracàs de l'ensenyament de la historia a Catalunya i els inclusors a l'escola primària
|
Author:
|
Santacana, Joan, 1948-; Martínez Gil, Tania; Sallés Tenas, Neus
|
Other authors:
|
Universitat de Barcelona |
Abstract:
|
Malgrat que la història està present en els currículums escolars, està fora de les avaluacions que de caràcter global fan els principals organismes nacionals i supranacionals. La manca d'avaluació mostra la posició de la matèria a la societat i no permet conèixer l'estat de l'aprenentatge de la història a Catalunya. En aquest sentit, abordem una recerca que tenia com a objectiu analitzar la recepció de les narracions històriques entre els joves catalans per conèixer fins a quin punt el nostre sistema educatiu transmet coneixement històric. A partir d'aquests resultats, s'analitzen els problemes del fracàs didàctic i es reflexiona sobre les estratègies que poden actuar com a inclusors a l'escola primària. En aquest sentit, ens endinsarem en l'ús dels contes i les biografies històriques com a principals eines, i veurem en quines teories es fonamenta i quins avantatges ens proporcionen. |
Subject(s):
|
-Estratègies d'aprenentatge -Educació primària -Ensenyament de la història -Learning strategies -Primary education -History education |
Rights:
|
cc-by-nc-nd (c) Santacana, Joan, 1948- et al., 2017
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es |
Document type:
|
Article Article - Published version |
Published by:
|
Societat Catalana de Pedagogia
|
Share:
|
|