Abstract:
|
Usar la ciència ficció com a fil conductor per ensenyar els continguts curriculars és una manera més engrescadora per a que els alumnes aprenguin Qualsevol recurs vehicular que doni a conèixer la ciència ficció té els seus avantatges i inconvenients, però en aquest treball s'ha optat per usar el cinema ja que els adolescents d'avui en dia són persones més aviat audiovisuals. L'ús de les pel·lícules de ciència ficció representa, doncs, una situació "win-to-win" si es planteja correctament, ja que, per una banda impartim el temari corresponent, i per altra banda donem a conèixer el gènere de la ciència ficció. D'aquesta manera li estem oferint a l'alumnat la possibilitat d'aprendre d'una manera diferent, basada en l'Anàlisi -Reflexió- Imaginació d'una situació plantejada en una pel·lícula, fent que la ciència ficció sigui el fil conductor del temari i, i per tant, creant un valor afegit als continguts que s'han d'impartir. En aquest treball s'ha fet una selecció de pel·lícules amb les quals es podran cobrir la majoria dels continguts curriculars de l'ESO, i a través d'unes taules de classificació s'han intentat ordenar les pel·lícules per cursos de tal manera que sigui fàcil escollir-ne una en funció del tema que es vulgui impartir. A mode d'exemple s'han dissenyat quatre pósters, un per cada curs de l'ESO, on es plantegen una sèrie d'activitats relacionades amb les pel·lícules escollides per impartir uns continguts concrets de l'etapa educativa. |