dc.contributor |
Luzón Narro, Benito Javier |
dc.contributor.author |
Molina Blázquez, Sergi |
dc.date |
2017-05 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/108198 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Tires--Design |
dc.subject |
Vehicles -- Disseny i construcció |
dc.title |
Disseny i implantació en automoció d'una llanda fabricada mitjançant tecnologia d'impressió 3D per a metalls |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El present treball es basa en l'estudi de viabilitat d'un procés alternatiu de fabricació per peces d'automòbil, en concret per a les llantes. Es compararan els costos amb el procés que actualment s'utilitza per fabricar aquestes peces i es passarà al disseny d'una llanda la característica principal de la qual és la possibilitat d'obtenció de moltes talles diferents tenint un únic arxiu de disseny.
El model dissenyat s'ha de sotmetre a estudi, de manera que es realitza una simulació per ordinador de com respondria la llanda a determinats esforços aplicats, sempre plasmant els càlculs que s'han dut a terme i l'exhaustiu procés de selecció del material de fabricació. El disseny en qüestió ha de seguir unes pautes i unes normes determinades pel que fa a dimensions per poder ser homologat i implantat en automoció, de manera que, a l'hora de crear el model, s'han considerat tots aquests factors.
A més, es fa referència als pneumàtics i de la nomenclatura que segueixen, per normativa, per a ser identificables pel que fa a dimensions i permetre l'encaix adequant a l'hora de muntar-los sobre les llantes per no comprometre la seguretat en el moment de la conducció. |