Abstract:
|
La situació inicial és la de quatre edificis de procedència molt diversa. El més rellevant és un edifici catalogat dels anys 20 del segle passat, l'antiga masia "Les Carasses",(edifici A de PB+2P), que l’any 1931 va ser inaugurat com a escola, i que va ser un dels pilars de la renovació pedagògica a la ciutat de Barcelona. És també rellevant l’actual jardí protegit, que hi ha davant l’edifici A, emprat com a zona d’esbarjo dels alumnes, i en el que no es vol actuar. Aquest conjunt, a més, està situat just a l’altra banda del carrer Torres i Bages, a l’alçada d’on està situada la Casa Bloc. Els altres tres edificis, construïts posteriorment, són els edificis B (PB+4), per a ús escolar, i C, gimnàs, i un poliesportiu municipal (edifici D), l'espai del qual passarà a integrar-se en el nou espai d’us escolar. Aspectes rellevants de la proposta: Per tot el que s’ha exposat la intervenció es restringeix a l’àmbit no ocupat pel jardí. L’objectiu és ampliar el programa educatiu a dues línies, centralitzant els usos administratius en l’edifici A, remodelar l’edifici B, crear un nou volum edificat en l’espai de l’actual edifici D, i per tant enderrocar-lo prèviament (actual poliesportiu). Amb la proposta volumètrica global caldrà, doncs, encabir el programa educatiu, mantenir l’edifici del gimnàs actual de l’escola, i estudiar la possibilitat de crear un espai polivalent amb fàcil relació, i accés directe des de la ciutat (exterior), per tal de poder desenvolupar activitats veïnals fora de l’horari escolar. S’estimula la llibertat en la composició dels nous volums a edificar (continuïtat o no amb l’edifici B). Com s’explica a la logística de trasllats, cal fer tota l’actuació mantenint el servei educatiu i fins i tot ampliant l'oferta educativa, ja que la segona línia s’implanta ja el curs 2016-17. |