Título:
|
Introducció a les propietats físiques de les ones a través de la didàctica del so i l'acústica; Introducción a las propiedades físicas de las ondas a través de la didáctica del sonido i la acústica; Introduction to the physics properties of the waves trough the sound and acoustic didactics
|
Autor/a:
|
Bernad Martínez, Jordi
|
Otros autores:
|
Bragós Bardia, Ramon |
Abstract:
|
The project makes a journey through sound and acoustics to introduce abstract concepts related with the properties of waves, its processing and acquisition, digitization and compression. Develop a portfolio of basic theory adapted to students, which provides support for practices in order to consolidate and assimilate concepts related to the world of waves and communication. The project aims to link the content with situations or activities related to daily experiences of young students. Current topics that attract their attention. Transmit knowledge and tools that can help them understand the technology that they use every day, often without being aware of it. Save and send a voice message to mobile or edit an audio file or video and upload it to social networking. It is the result of the study and research the last years with students and partners. The results proposed a selection of activities. We discarded some for their complexity, for being outdated or not appropriate for the development of training or the good assimilation of concepts. The simulation programs of free distribution are used to evaluate models and reproduce real life situations in a simple way. The software allows us to see waves and graphics that would be difficult to observe in the secondary school laboratory. The project has a number of scripts, specially designed for this project. |
Abstract:
|
El proyecto realiza un viaje a traves del sonido y la acústica para introduir conceptos abstractos relacionados con la propiedad de las ondas, su tratamiento y adquisición, la digitalización i la compresión. Desarrolla un dosier básico de teoria muy adaptada a jovenes de la ESO, que les sirve de soporte para realizar una serie de práctiqcas con el objetivo de asimilar y consolidar conceptos relacionados con el mundo de las ondas y la comunicación. Es importante relacionar los contenidos con situacions o actividades relacionadas con las vivencias diarias de los jovenes estudiantes. Temas actuales que llaman su atención. Transmitir conocimientos i herramientas ue les pueden ayudar a comprender la tecnologia que los rodea i que hacen servir cada dia, en muchas ocasiones sin ser conscientes de ello. Registrar y enviar un mensaje de voz con el móvil, editar un fichero de audio o video i subirlo a las tan famosas redes sociales. Es el fruto del estudio y el trabajo realizado con alumnos en los últimos años de professión. Resultado de la propuesta de una serie de actividades entre las cuales escojimos algunas y descartamos otras por su complejidad, por obsoletas o por no ser apropiadas para el desarrollo de las prácticas o la correcta asimilación de algunos conceptos. Los programas de simulación de libre distribución utilizados permiten evaluar modelos i reproducir situaciones reales de forma sencilla i asequible. El programario nos permite ver ondas i gráficas que nos resultaria difícil observar en el laboratorio del instituto. Para lograr este objectivo disponemos de unos guiones pautados, especialmente diseñados para este proyecto. |
Abstract:
|
El projecte realitza un viatge a través del so i l’acústica per introduir
conceptes abstractes relacionats amb les propietats de les ones, el seu
tractament i adquisició, la digitalització i la compressió.
Desenvolupa un dossier bàsic de teoria molt adaptada a joves de la ESO,
que els serveix de suport per realitzar una sèrie de pràctiques amb
l’objectiu d’assimilar i consolidar conceptes relacionats amb el món de les
ones i la comunicació.
El projecte pretén lligar els continguts amb situacions o activitats
relacionades amb les vivències diàries dels joves estudiants. Temes
actuals que criden la seva atenció. Persegueix transmetre coneixements i
eines que els poden ajudar a comprendre la tecnologia que els envolta i
que fan servir cada dia, en moltes ocasions sense ser-ne conscients.
Registrar i enviar un missatge de veu amb el mòbil o editar un fitxer
d'àudio o vídeo i pujar-lo a les tant utilitzades xarxes socials té associats
processos i tècniques implícites que molts no coneixen.
És el fruit de l’estudi i el treball dut a terme amb alumnes en els darrers
anys de professió. Resultat de la proposta d’una sèrie d’activitats entre les
quals varem escollir algunes i en vam descartar altres per la seva
complexitat, per obsoletes o per no ser apropiades per el
desenvolupament de les pràctiques o la correcta assimilació d’alguns
conceptes.
Els programes de simulació de lliure distribució utilitzats, permeten
avaluar models i reproduir situacions reals de forma senzilla i assequible.
El programari ens permet veure ones i gràfiques que resultaria difícil
observar al laboratori de l’institut.
El projecte presenta una sèrie de guions pautats, especialment dissenyats
per aquest projecte. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria electrònica -Waves -Sound -waves -ondas -Ones -So |
Derechos:
|
S'autoritza la difusió de l'obra mitjançant la llicència Creative Commons o similar 'Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada'
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Tipo de documento:
|
Trabajo/Proyecto fin de carrera |
Editor:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Compartir:
|
|