Abstract:
|
En aquest treball s’ha dut a terme una activitat pensada per a secundària en la que s’ha desenvolupat un joc de cartes, Material Magic, com a eina de ludificació per a explicar els continguts i conceptes que es demanen al currículum de tecnologia sobre ciència de materials. L'activitat s’ha portat a la pràctica en quatre grups de segon d’ESO, d'uns 17 alumnes per grup, tots de la mateixa escola i de nivells homogenis.
Tanmateix es revisaran, per tal d'entendre més profundament els motius que poden animar als docents a ludificar l’ensenyament de la tecnologia, repassarem les possibilitats que ens donen els jocs a l'hora de fer classe, analitzant de manera crítica l'efectivitat dels jocs en l'educació i veurem algun exemple previs de jocs de cartes per a ensenyar la ciència de materials.
Com es veurà més endavant, els resultats obtinguts han mostrat una motivació extra general per part dels alumnes de secundària a participar en el joc durant les hores lectives de classe, agraint que aquesta fos una activitat divertida, diferent i original, trencant la rutina habitual del dia a dia. Els resultats també han mostrat que no hi ha cap correlació entre les notes de tecnologia dels alumnes amb les notes obtingudes específicament durant el joc, el que anima a pensar que Material Magic pot ajudar a motivar a alumnes acadèmicament menys brillants o menys motivats en la matèria. |