dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
Pagès Santacana, Anna |
dc.date.accessioned |
2017-07-13T12:08:27Z |
dc.date.available |
2017-07-13T12:08:27Z |
dc.date.created |
2004 |
dc.date.issued |
2017-07-13 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/289459 |
dc.format.extent |
15 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Ramon Llull. Càtedra Ramon Llull Blanquerna |
dc.relation.ispartof |
Ars Brevis, 2004, Núm. 10 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights |
© L’autor/a |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Gadamer, Hans Georg, 1900-2002 |
dc.subject.other |
Educació -- Filosofia |
dc.subject.other |
Hermenèutica |
dc.title |
L'educació com a vivència: matissos de l'Erlebnis en l'obra de Gadamer |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
Aquest article analitza la perspectiva de l'Erlebnis en l'obra de Gadamer Veritat i Mètode (1960). Tal com l'encara G. Simmel, referència cabdal en l'obra de Gadamer juntament amb Natorp i Bergson, la vivència constitueix un marc de distinció entre la vida i les seves determinacions. Gadamer postula que la clau de l'Erlebnis rau en el nexe entre la vida i la vivència, tal com aborda G. Simmel des de la dialèctica de la vida com a acte unitari a través d'exemples com l'aventura.
Quin vincle s'estableix entre l'educació i la vivència en el nexe amb la vida? Aquesta és la pregunta fonamental que podríem respondre des de la interpretació historicofilosòfica de l'Erlebnis des de Gadamer. |