Abstract:
|
El present projecte tracta sobre el disseny d’una marca de motocicletes elèctriques, profunditzant en el disseny d’un model el qual incorpora un sistema de bateries extraibles i intercanviables entre els diferents models de la marca.
Els principals objectius han estat el desenvolupament de la filosofia de la marca, disseny de la motocicleta, disseny de la carrosseria, xassís, basculant, bateries, capsa de bateries i els altres components que interactuen amb l’usuari. Per assolir aquests objectius ens em recolzat en la necessitat d’incorporar vehicles elèctrics a les carreteres els quals es puguin conduir sense l’angoixa de quedar-se sense bateria.
El procés inicial s’ha basat en un extens estudi de mercat i per altra banda, emprant eines com mindmaps, moodboards, DAFO i l’estudi de referent, s’ha pogut traçar un briefing. Analitzant els buits del mercat, s’ha optat per dissenyar una motocicleta elèctrica alimentada per bateries la qual pot intercanviar les bateries amb l’estació servei de la marca creada. Pel que fa a l’estil de la motocicleta, s’ha optat per un estil “vintage” amb un toc modern per tal d’aconseguir un disseny atemporal.
En aquest punt es procedeix a realitzar el dimensionat, Es realitza un estudi extens de dimensions i sketching fins que s’aconsegueix una solució final que compleix tots els punts marcats pel briefing. El primer pas consisteix en definir la capacitat i mesura de les bateries ja que aquestes determinaran les mides dels altres components.
Les estructures principals com ho són el xassís i el basculant es modelen (mitjançant CATIA V5) i es realitza un estudi cinemàtic de les forces que interactuen en la motocicleta durant el seu ús, per posteriorment, realitzar un estudi de tensions mitjançant elements finits de Unigraphics.
Ens trobem en el punt que ja es disposen les estructures principals i ja es pot procedir a dimensionar la carrosseria i altres components com la capsa de bateries, òptica, etc. De manera que siguin fabricables i que compleixin el briefing. Realitzat l’estudi antropomètric i ergonòmic es dissenyen també totes les peces que entren en contacte amb l’usuari.
Una vegada finalitzat el modelat, entra en joc la part estètica: desenvolupament de la marca BDM, colorimetria i tocs finals de la motocicleta. Finalment es realitza un renderitzat per simular una imatge realista del producte final.
En aquest projecte s’ha fet ús de la metodologia “agile” que facilita la distribució i organització de tasques. |