dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Màquines i Motors Tèrmics |
dc.contributor |
De Medina Iglesias, Vicente César |
dc.contributor.author |
Bertranpetit Puig, Marçal |
dc.coverage.spatial |
east=2.1734034999999494; north=41.38506389999999; name=Bas Catedral Apartments, Carrer de Duran i Bas, 7, 08002 Barcelona, Espanya |
dc.date |
2017-01-12 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.125228 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/101235 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Electric vehicles -- Electric power supplies to apparatus |
dc.subject |
Vehicles elèctrics -- Fonts d'alimentació |
dc.title |
Estudi de la demanda energètica del vehicle elèctric i la viabilitat de l’energia fotovoltaica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El projecte exposat a continuació tracta d’un estudi sobre la viabilitat energètica del cotxe
elèctric a la ciutat de Barcelona, a partir de diferents càlculs per saber-ne el consum i les
possibilitats de producció i subministrament de l’energia. Es plantegen varis escenaris
hipotètics per tal de saber com pot arribar a ser el futur del cotxe elèctric a la capital catalana
i a partir d’aquí, es plantegen tres alternatives per suplir l’augment de consum d’energia que
comporta el nou vehicle. En una de les alternatives es planteja la implementació de plaques
fotovoltaiques a les cobertes dels habitatges barcelonins per complementar l’energia que es
.necessita, d’aquesta manera es pot saber en quin grau els barris de Barcelona poden
suportar la demanda d’energia elèctrica per generació fotovoltaica que els cotxes
requereixen. A la memòria, s’hi descriuen detalladament els tres estats de l’art que són els
pilars d’aquest treball:
- El cotxe elèctric
- Les tecnologies de recàrrega
- La placa fotovoltaica
A continuació, s’hi plantegen diverses situacions (escenaris), per tal de poder fer l’estudi de
viabilitat de cada una. La idea d’aquest projecte va enllaçada amb una necessitat de l’Àrea
Metropolitana de Barcelona, ja que fins ara un estudi com el que es planteja en aquesta
memòria no s’ha dut a terme encara. Els resultats que es mostren al final d’aquesta
memòria , són els resultats més pràctics amb els quals ja es poden treure conclusions
severes i correctes. Això és: es mostren a grans trets els «números grossos» sobre el cotxe
elèctric a Barcelona.
El treball se centra en la idea de saber quin és el consum d’un conjunt de vehicles elèctrics,
tant en la situació actual que viu la ciutat, com en escenaris futurs hipotètics. I això es du a
terme a partir de dades de consum d’un vehicle elèctric i la distància recorreguda al llarg del
dia. Paral·lelament, a partir de dades de l’Ajuntament, se sap el nombre de turismes que hi
ha en cada un dels barris i districtes de la ciutat. Com que cada un d’ells té unes
característiques diferents, es poden analitzar de manera independent i treure resultat
particulars de cada un. |