Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/270745

L'excel·lència als Serveis d'Arxiu: Estudi sobre la gestió de la qualitat aplicada als serveis d'arxiu municipals
Gutiérrez Vicente, Lucía
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents; Mauri Martí, Alfred
Aquest treball de recerca té l'objectiu d'analitzar i avaluar l'aplicació de la gestió de la qualitat als serveis d'arxiu municipals a través d'analitzar els principals sistemes de gestió de qualitat ISO 9001, EFQM i CAF, els Reglaments d'arxiu i les cartes de serveis. També s'ha realitzat la definició conceptual de la qualitat, la gestió de la qualitat i origen d'aquesta, i dels sistemes de gestió de la qualitat analitzats, els quals també s'han avaluat destacant-ne els avantatges i inconvenients d'aquests a partir de l'anàlisi d'experiències reals de centres d'arxiu i documentació on ja han estat implantats. Finalment s'ha realitzat la ponderació dels valors que aportaria la possible aplicació de cadascun d'aquests sistemes de gestió de la qualitat analitzats als serveis d'arxiu municipals.
Este trabajo de investigación tiene el objetivo de analizar y evaluar la aplicación de la gestión de la calidad en los servicios de archivo municipales a través de analizar los principales sistemas de gestión de calidad ISO 9001, EFQM y CAF, los Reglamentos de archivo y las cartas de servicios. También se ha realizado la definición conceptual de la calidad, la gestión de la calidad y origen de la misma, y los sistemas de gestión de la calidad analizados, los cuales también se han evaluado destacando sus ventajas e inconvenientes a partir del análisis de experiencias reales de centros de archivo y documentación donde ya han sido implantados. Finalmente se ha realizado la ponderación de los valores que aportaría la posible aplicación de cada uno de estos sistemas de gestión de la calidad analizados en los servicios de archivo municipales.
This research aim to study and evaluate the implementation of the quality management in municipal archive's services when we implement the management systems ISO 9001, EFQM and CAF, Regulations of Archives and User's service charters as tools aid to quality management. We define the concepts of quality and quality management and its origin, in addition to the three major quality management systems, who also evaluated highlighting the advantages and disadvantages with the analysis of the real experiences of archives centers and documentation centers, where these have already been implemented. Finally we made the weighting of the values that bring the possible application of each kind of quality management systems analyzed in municipal archive's services.
2016
Arxius municipals
Gestió de la qualitat
Arxius - Reglaments
Arxius - Qualitat - Catalunya
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
164 p.
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Escola Superior d'Arxivística
         

Full text files in this document

Files Size Format
Treball de recerca.pdf 1.693 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters