Título:
|
Xarxes, accelerometria i anticipació en l’esport dins l’entorn lliure Chronojump
|
Autor/a:
|
Blas Foix, Xavier de; Carreras, Jordi; Suárez, Ferran; Padullés, Xavier; Hernández, Francesc
|
Otros autores:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
Resum:
|
El projecte Chronojump va iniciar-se com a solució per a la mesura del salt vertical a partir de plataforma de contactes. Posteriorment s’hi van integrar fotocèl·lules i encoders. A causa de la naturalesa lliure del projecte, és viable afegir-hi funcionalitats que en el mercat privatiu són incompletes i costoses. Les solucions que es desenvolupen són aquestes: un entorn centralitzat de dades de diferents estacions de treball en gimnasos o clubs, un dispositiu d’accelerometria triaxial i un sistema per a la mesura del temps de reacció electiu, anticipació i flicker. Els mètodes són els següents: entrevistes a experts, desenvolupament de l’acceleròmetre i dispositius per a la mesura del temps de reacció, proves de velocitat i temperatura en miniordinadors, proves ideals i manuals de l’acceleròmetre, proves de la velocitat dels leds en el dispositiu d’anticipació, i proves d’anticipació en una mostra. Els resultats indiquen que el miniordinador més adient és el Raspberry Pi; es troben valors perfectes en l’accelerometria ideal però força erronis en la manual a causa de la impuresa del moviment humà; l’errada en la velocitat dels leds en l’anticipació és del 0,03 %, i es troben diferències significatives entre els grups visual, auditiu i electiu. Les tres
aportacions són públiques per facilitar la recerca en les ciències de l’esport. |
Fecha de creación:
|
11-2016 |
Materia(s):
|
Esports Tecnologia Programari lliure |
Derechos:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL |
Páginas:
|
11 p. |
Tipo de documento:
|
Artículo Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
|
Publish at:
|
Aloma, 2016, Vol. 34, Núm. 2
|
Compartir:
|
|