Abstract:
|
Aquest Treball de fi de màster ha estat realitzat amb la intenció de donar una idea de
programació de continguts d’un crèdit variable o assignatura optativa de primer d’ESO que
serveixi per a enllaçar coneixements d’història i tecnologia, fent explicacions pràctiques
sobre com van sorgir alguns dels invents tecnològics més importants per a les persones i
donant a entendre als alumnes que la tecnologia ha estat sempre present en el
desenvolupament i l’evolució de l’ésser humà.
L’objectiu es tracta de realitzar experiments i activitats pràctiques a l’aula taller, que
serveixin per a què l’alumnat pugui entendre el funcionament bàsic d’uns invents
determinats, així com en què es van basar els seus creadors en el període de la història
corresponent. A més, cal que entenguin quina importància van tenir en el moment de la
seva aparició, degut a les circumstàncies en les quals es trobava la societat actual de
l’època
Si l’assignatura només consisteix en fer activitats atractives per als alumnes, es pot
aconseguir despertar el seu interès per la recerca bibliogràfica sobre ciència, tecnologia i
història, les quals sempre estan interrelacionades; i es pot aconseguir que els estudiants
puguin descobrir quina és la branca que més els agrada estudiar. D’aquesta manera, el
crèdit variable els pot servir d’ajuda per tal de descobrir quina pot ser la modalitat a triar
per a seguir estudiant en un futur (Tecnologia o Humanitats).
El motiu pel qual s’escull el tercer trimestre de primer d’ESO com a període per a impartir
aquest crèdit és, perquè així els alumnes ja tenen uns certs coneixements de tecnologia,
que poden contribuir a treballar adequadament en l’aula taller. A més, si des de primer
d’ESO ja han tingut una relació amb la Història de la Tecnologia, durant els dos cursos
propers ja podrien aprofitar més les matèries on ells es troben més còmodes treballant. |