dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Sánchez Molina, David |
dc.contributor.author |
Agustí Fusté, Jordi |
dc.contributor.author |
Bejarano Plaza, Noel |
dc.date |
2015-06-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/78967 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Automobiles -- Springs and suspension |
dc.subject |
Automobiles, Racing -- Design and construction |
dc.subject |
Automòbils -- Ressorts i suspensió |
dc.subject |
Automòbils de competició -- Disseny |
dc.title |
Disseny del sistema de suspensió d'un monoplaça de Formula Student |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte té com a objectiu l’estudi i disseny del sistema de suspensió d’un
monoplaça de Formula Student.
L’E79 és el primer monoplaça dissenyat i construït per l’equip EUETIB e-Tech
Racing, de l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona
(EUETIB),i es el vehicle per al qual s’ha dissenyat el conjunt de la suspensió descrit
en aquesta memòria. Aquest participarà en la edició de 2015 de la Formula Student
Spain (FSS).
La Formula Student és una competició interuniversitària en la que equips amb
experiència, formats per estudiants d’enginyeria amb talent competeixen per a
superar-se any rere any. És per això que l’obtenció d’un disseny òptim en tots els
aspectes possibles és un requisit indispensable per tal d’estar al nivell necessari i
obtenir una bona puntuació.
Els monoplaces participants són avaluats en dues categories de proves: proves
estàtiques (en aquestes s’avalua el disseny i aspectes econòmics y relacionats amb
l’equip com a empresa) i proves dinàmiques (en les quals el monoplaça ha de
demostrar el comportament en pista).
Al llarg del procés de disseny, en tot moment s’han tingut en compte limitacions
reals del equip, tant en aspectes econòmics com de recursos de temps o suport
per part de patrocinadors.
El procés d’aquest projecte comença, en primer lloc, per la descripció de l’entorn
relacionat amb la competició i l’equip, seguit per l’estudi de tots els aspectes
relacionats amb l’enginyeria implicada en el disseny i la determinació de la
geometria del conjunt. Mitjançant l’ús de softwares específics s’ha optimitzat i
verificat la feina feta, i posteriorment s’ha passat al disseny CAD de tots els
elements. Finalment, s’han estudiat els aspectes econòmics del projecte. |