Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/256585

Parameter setting in language acquisition : a study of the acquisition of null objects and the 'ba' construction in Chinese
Zhu, Jingtao
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres; Gavarró, Anna
In the present study, I examine the production of null objects and the occurrence of the ba construction with 47 monolingual Mandarin-speaking children (aged 1;2 - 6;5) and their caregivers recorded in the CHILDES database, in order to assess the triggering model (Gibson & Wexler, 1994) and the variational model (Yang, 2002, 2004). The results indicate that whether measured by the acquisition of a null object grammar or by the ba construction, no gradual climb was found in the children’s developmental pattern as anticipated by the variational model, rather parametric change was precipitous as expected on the triggering model.
Amb la intenció d'avaluar el triggering model (Gibson & Wexler , 1994) i el model variacionista (Yang , 2002 , 2004), en aquest estudi ens proposem examinar la producció dels objectes nuls i la construcció de ba per part de 47 parlants nadius de xinès mandarí (d’edats entre 1;2 i 6;5 anys) i els seus cuidadors a partir d eles dades recollides a CHILDES . Els resultats indiquen que tant en la producció d'objectes nuls com en la construcció de ba, el canvi del valor paramètric no és gradual com s'anticipa al model variacionista, sinó sobtat com s'espera en el triggering model.
10-11-2015
81 - Lingüística i llengües
Principis i paràmetres (Lingüística)
Xinès -- Adquisició
Llenguatge i llengües -- Adquisició
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
55 p.
info:eu-repo/semantics/masterThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
Zhu Jingtao-MA thesis-CCiL.pdf 682.8 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem