Analítica de datos en Twitter
Mir Montserrat, Dani
López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2015
Descripció: 97 p.
Resum: Als últims anys, les xarxes socials han esdevingut una eina empresarial indispensable amb la que, en definitiva, augmentar les vendes a les companyies. El present treball fa front al repte de realitzar analítica a Twitter, mitjançant la comparativa entre dues grans marques com son adidas i Nike, i experimentant amb l'algorisme k-menas i tècniques Natural Language Processing amb les que extraure patrons d'interès. Entre els resultats obtinguts destacar 3 punts: la gran quantitat de seguidors irrellevants des del punt de vista del mercat dels dos comptes, la detecció i classificació dels seguidors més rellevants i influents, i l'extracció dels temes tuitejats més freqüents.
Resum: En los últimos años, las redes sociales se han convertido en una herramienta empresarial indispensable con la que, en definitiva, aumentar las ventas en las compañías. El presente trabajo afronta el reto de realizar analítica en Twitter, mediante la comparativa entre dos grandes marcas como son adidas y Nike, y experimentando con el algoritmo k-means y técnicas Natual Language Processing con las que extraer patrones de interés. Entre los resultados obtenidos destacar 3 puntos: la gran cantidad de seguidores irrelevantes desde el punto de vista del mercado de ambas cuentas, la detección y clasificación de los seguidores más relevantes e influyentes, y la extracción en los temas tuiteados más frecuentes.
Resum: In recent years, social media have become an indispensable business tool to ultimately increase sales companies. This paper addresses the challenge of performing analytics on Twitter, by comparing two great brands such as adidas and Nike, and experimenting with k-means algorithm and Natual Language Processing techniques to extract interesting patterns. Among the results, it should be highlighted three points: the large number of followers irrelevant from the point of view of the both market accounts, the detection and classification of the most important and influential followers, and extraction of the most frequent topics tweeted.
Nota: Aquest document conté originàriament altre material i/o programari només consultable a la Biblioteca de Ciència i Tecnologia.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Enginyeria de Telecomunicació / Telecommunication Engineering [4313797]
Col·lecció: Escola d'Enginyeria. Projectes i treballs de final de carrera. Enginyeria de Telecomunicació
Document: Treball final de grau
Matèria: Internet ; Programació ; Xarxes socials en línia ; Programes d'ordinador



97 p, 3.1 MB

30 p, 3.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Enginyeria. TFM

 Registre creat el 2015-07-29, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir