dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses |
dc.contributor |
CEVA Logistics |
dc.contributor |
Mateo Doll, Manuel |
dc.contributor.author |
Marín Fernández, Víctor |
dc.coverage.spatial |
east=1.8025852000000668; north=41.3971439; name=08739, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2015-01 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/26433 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions::Anàlisi de processos de negoci i de fabricació |
dc.subject |
Warehouses -- Management |
dc.subject |
Inventory control -- Planning |
dc.subject |
Process control |
dc.subject |
Industrial productivity |
dc.subject |
Lean manufacturing |
dc.subject |
Magatzems -- Direcció i administració |
dc.subject |
Gestió d'estocs -- Planificació |
dc.subject |
Control de processos |
dc.subject |
Productivitat industrial |
dc.subject |
Producció ajustada |
dc.title |
Millora de l’expedició de comandes per a un client del sector elèctric en un magatzem logístic |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El següent document és la memòria d’un projecte desenvolupat a l’empresa CEVA Logistics, al magatzem logístic de Subirats. El projecte planteja una millora de l’expedició de comandes per a un dels seus clients, una multinacional capdavantera del sector elèctric. En concret, la millora es centra en la logística de magatzem. S’exclou el transport per fer arribar el material als clients finals, que no és responsabilitat de CEVA.
Actualment la logística d’aquest client no té greus problemes, si bé és cert que hi ha indicadors relacionats amb els inventaris dels que mes rere mes no s’assoleix l’objectiu. Addicionalment, el client sol·licita una reducció de l’espai utilitzat de cara a la propera renovació de contracte. Per altra banda, el client espera un lleuger creixement dels volums en 2015 respecte el 2014. Això suposa per a CEVA un increment de la facturació, però també dels recursos necessaris si no es millora la gestió dels actuals.
L’objectiu del projecte és fer el procés d’expedició més productiu i reduir l’espai necessari per a dur-lo a terme. Les modificacions també persegueixen mantenir o inclús disminuir els errors de preparació per a millorar la qualitat del servei i l’estat de l’inventari. Per a aconseguir-ho, es fa ús de la filosofia Lean manufacturing i altres eines de gestió.
En primer lloc, mitjançant una anàlisi del procés i de les dades recollides, s’estudia la situació actual. Aquest estudi permet detectar moviments innecessaris i una gestió poc eficient dels buffers. Per tant, s’identifica una oportunitat de millora que posteriorment es desenvolupa fins a arribar a la proposta de millora final. En la proposta es planteja dividir els lots a expedir en sublots, de tal manera que la recollida i l’embalatge del material sigui més productiva. També s’inclou i es generalitza l’ús de la pistola de radiofreqüència en el procés de picking com a eina Poka-yoke que ajuda a disminuir els errors de preparació i a mantenir un millor control sobre el stock.
Els resultats obtinguts en comparar el procediment proposat amb l’actual són satisfactoris. El projecte es demostra econòmicament rendible i sostenible pel medi ambient. Pel que fa a la disminució dels errors i l’estat de l’inventari no es pot quantificar l’impacte del projecte, si bé hi ha motius per a esperar una millora en aquests aspectes. |