dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
Garriga Ferriol, Enriqueta |
dc.contributor.author |
Sala, Mireia |
dc.date.accessioned |
2015-06-05T11:11:42Z |
dc.date.available |
2015-06-05T11:11:42Z |
dc.date.created |
2015-06 |
dc.date.issued |
2015-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/250693 |
dc.format.extent |
11 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.relation.ispartof |
Aloma, 2015, Vol. 33, Núm. 1 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.rights |
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Dislèxia -- Avaluació |
dc.subject.other |
Dislèxia -- Diagnòstic |
dc.subject.other |
Dislèxia - Reeducació |
dc.title |
Avaluació, diagnòstic i intervenció en la dislèxia |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.subject.udc |
159.9 - Psicologia |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
En els últims anys, l’aprenentatge de la lectura i les seves dificultats ha estat de gran interès per als educadors i investigadors, propiciant una evolució en el coneixement dels processos implícits en el seu aprenentatge. S’ha arribat a un consens ampli i generalitzat sobre què és la dislèxia i sobre les dificultats que presenta per reconèixer que la consciència fonològica és un dels predictors més fiables del mateix trastorn. A Catalunya, a partir de la LEC (2009), s’han estimulat les actuacions en el sistema educatiu per tal de garantir l’atenció als trastorns d’aprenentatge; en concret, s’ha millorat la formació dels docents i s’han elaborat instruments i materials que facilitin la seva tasca, com ara els protocols de detecció i atenció a l’alumnat amb dislèxia elaborats l’any 2011.El present article se centra en aquest marc i pretén un doble objectiu: (a) orientar i analitzar el procés d’actuació més eficient a l’hora d’avaluar i diagnosticar precoçment la dislèxia, i (b) donar un model perquè, des del marc escolar, es puguin assumir competències i generar procediments per garantir la trajectòria acadèmica dels nens dislèctics i evitar problemes de desajust emocional i social amb el pas del temps. |