In Google we trust?
Burguet, Roberto
Caminal, Ramon
Ellman, Matthew
Institut d'Anàlisi Econòmica
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica

Publicació: Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica 2013
Descripció: 35 p.
Resum: In a micro-founded model, we derive novel incentives for a monopoly search engine to distort its organic and its sponsored results on searches for online content and offline products. Distorting organic results towards content publishers with less effective display advertising and/or distorting sponsored results towards higher margin merchants (by underweighting consumer relevance in search auctions) increase per capita revenues but lower participation. The interplay of these incentives determines search bias and welfare. We also characterize how the welfare consequences of integration into display advertising, as intermediary or publisher, depend on asymmetries, monopolization and targeting.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Col·lecció: Working papers ; 935.13
Document: Working paper
Matèria: Internet ; Aspectes econòmics ; Search engine bias ; Internet economics ; Vertical integration ; Two-sided markets ; Antitrust



35 p, 599.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers > Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmic. Documents de treball

 Registre creat el 2015-06-02, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir