dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Estadística i Investigació Operativa |
dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. PROMALS - Grup de Recerca en Programació Matemática, Logística i Simulació |
dc.contributor.author |
Montero Mercadé, Lídia |
dc.date |
1996 |
dc.identifier.citation |
Montero, L. "Una enquesta de mobilitat en una ciutat espanyola de tamany mig: EMOZ'93". 1996. |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/27758 |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation |
http://cataleg.upc.edu/record=b1124791~S1*cat |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Matemàtiques i estadística |
dc.subject |
Classificació AMS::90 Operations research, mathematical programming |
dc.title |
Una enquesta de mobilitat en una ciutat espanyola de tamany mig: EMOZ'93 |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/draft |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.description.abstract |
Report de treball DR96/03 vinculat al conveni C2204 - UPC-ALG,sa
Les autoritats municipals conjuntament amb l’empresa explotadora del servei d’autobusos de la ciutat es va plantejar l’any 1.993 l’actualització i millora de la informació disponible sobre la mobilitat municipal, com a pas previ i necessari pel desenvolupament d’un Pla Estratègic de Millora del transport col•lectiu urbà.
L’esperit anterior donà lloc al plantejament i execució d’una Enquesta de Mobilitat que es duu a terme durant la tardor del 1.993 i que d’ara en endavant s’anomena EMOZ’93. Els objectius específics que conduïren a la definició del qüestionari de l’Enquesta foren:
• Quantificar la mobilitat urbana per modes de transport i períodes del dia en diferents dies tipus (feiners, dissabtes i festius) mitjançant matrius de mobilitat origen/destinació entre zones de transport.
• Conèixer les motivacions i característiques de la mobilitat per modes de transport: autobús, vehicle privat, taxi, vehicle escolar o d’empresa i peu.
• Desenvolupar i calibrar els models clàssics de demanda: generació/atracció de viatges, distribució de viatges i repartiment modal (peu-mecànics, autobús-vehicle privat, etc.).
• Realitzar una anàlisi sòcio-econòmica de les característiques de la mobilitat urbana en funció de l’edat, el grau de motorització, el districte de residència, etc.
• Detectar els segments de no usuaris del transport d’autobusos urbans i definir les possibilitats de captació.
• Captar informació addicional d’interès municipal: disponibilitat de segon habitatge, dificultat percebuda d’aparcament al Centre, etc. |