dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Construccions Arquitectòniques II |
dc.contributor |
Sanabra Loewe, Marc |
dc.contributor.author |
Segura i Navarro, Víctor |
dc.coverage.spatial |
east=2.1421462297439575; north=41.40118752203228; name=Sant Gervasi - Galvany, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2014-10 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/25482 |
dc.language.iso |
eng |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Edificació::Elements constructius d’edificis::Càlcul d’estructures d’edificis |
dc.subject |
Parking garages |
dc.subject |
Construcció subterrània -- Catalunya -- Barcelona |
dc.subject |
Pàrquings -- Disseny i construcció -- Catalunya -- Barcelona |
dc.title |
Avaluació de diferents solucions estructurals per als sostres d’un aparcament soterrat, amb la intenció d’optimitzar-los |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El Treball Final de Grau (TFG) presentat a continuació avalua diferents solucions
estructurals per als sostres d’un aparcament soterrat projectat per al Hospital Plató a la
ciutat de Barcelona. L’objectiu és el d’optimitzar el cantell de les diferents solucions
estructurals i reduir-ne el pressupost de l’execució, minimitzant a més l’afectació
mediambiental.
L’eina principal per a l’estudi de l’estructura és el programa informàtic Cypecad, amb el que
s’ha modelat cadascuna de les solucions per a l’observació de les deformacions
experimentades pels sostres. D’aquesta manera s’ha aconseguit reduir el cantell de cada
forjat fins al punt que la seva deformació màxima gairebé coincideix amb el límit marcat per
la EHE-08 per a les fletxes admissibles en cada situació, tenint en compte mantenir un
equilibri lògic en la despesa de materials, i en especial evitant la presència de quanties
elevades d’acer.
Les solucions estructurals que s’avaluen són les següents: a) la llosa massissa, el tipus
estructural del projecte original, b) forjat reticular i c) llosa alleugerida, mescla de les dues
solucions anteriors. A més, es proposa una nova distribució de pilars que millora
l’accessibilitat i maniobrabilitat per als usuaris de l’aparcament.
Com a resultat s’ha obtingut que la solució amb forjat reticular de cantell optimitzat i nova
distribució de pilars aconsegueix un estalvi econòmic del 20,33%, una reducció del cantell
del 14,30%, una reducció del pes dels sostres del 53,15%, una reducció de les emissions de
CO2 del 21’15% i una reducció del consum energètic del 16,75%, respecte de les xifres
totals de l’execució dels forjats projectats originalment, a més d’aconseguir una evident
millora en la funcionalitat. |