Abstract:
|
Philips Consumer Lifestyle dissenya, produeix i comercialitza màquines d’afaitar elèctriques, anomenades ROTA. Aconseguir que aquests productes assoleixin una alta qualitat requereix un coneixement profund i una contínua investigació de nombroses variables associades a l’afaitat. En el cas
que ens ocupa, aquesta variable és la dinàmica de la fulla d’afaitar, anomenada cutter d’aquí en endavant. Tanmateix, l’estudi d’aquestes variables és possible gràcies a el desenvolupament d’aparells
de mesura. L’aparell de mesura en qüestió és el Jumpmeter, que quantifica la dinàmica del cutter, a la qual també ens referim com a salts del cutter. Malgrat que el Jumpmeter ha estat a Philips des de fa molts anys, adoptant diferents configuracions al llarg del temps, aquest està en desús degut a que no té un protocol definit. L’objectiu del projecte és doncs desenvolupar, definir i validar un protocol per al Jumpmeter, amb l’objectiu de que s’empri i permeti un desenvolupament més ràpid i efectiu de nous
conceptes d’afaitat.
Per tal d’aconseguir l’objectiu, es va començar per millorar uns pocs aspectes mecànics i reduir el temps necessari per a preparar un experiment. Tanmateix, el processat de les dades obtingudes va ser dissenyat de nou i codificat amb MATLAB per tal de fer front als problemes i ineficiències que presentava l’antic
codi.
Posteriorment, s’estudien els nivells de soroll mitjançant dos estudis GR&R, un fet amb persones i l’altre amb barbes artificials. Les barbes artificials presenten nivells semblants de soroll que les persones, però presenten grans avantatges econòmics i de temps d’execució dels experiments. A més a més, la dinàmica
del cutter en les barbes artificials presenta un comportament força similar al de les persones, per tant, es tria aquesta plataforma per la creació del protocol del Jumpmeter.
Per tal de validar el protocol, s’estableixen tres hipòtesis; dues que relacionen els salts del cutter amb certs paràmetres de la màquina d’afaitar, i una que els relaciona amb la opinió personal dels
consumidors. Ambdues hipòtesis son validades. Pel que fa a la tercera hipòtesis, es valida que a menor salts del cutter, millor resultats perceben els consumidors, especialment amb la proximitat del tall (anomenat closeness).
Així dons, el resultat del projecte es tracta d’un procediment estàndard d’operació del Jumpmeter, el qual permet fer ús de l’aparell de mesura, analitzar les seves dades i extreure’n conclusions que facilitin i agilitzin la presa de decisions en els primers passos del desenvolupament de nous productes. |