dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de la Construcció |
dc.contributor.author |
Minguella Coll, Noemí |
dc.date |
2012-01 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/25152 |
dc.language.iso |
spa |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Transport per carretera |
dc.subject |
Tunnels -- Design and construction |
dc.subject |
Túnels -- Disseny i construcció |
dc.title |
Proyecto de un túnel en terreno expansivo en el entorno de Montblanc, Tarragona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L’objectiu d’aquest projecte és el condicionament o millora del tram de la carretera N-240 entre els PK
25+500 i 29+214 corresponent actualment al Coll de Lilla. Aquest tram conté actualment un traçat en
planta amb radis molt reduïts i amb una velocitat de projecte de 50 km/h. En alçat la carretera
ascendeix de la cota 417 fins a la cota 584 i finalment descendeix a partir d’aquest últim PK fins a 446
m , i conté rampes i pendents forts superiors al 7% en un tram considerable.
Tot i que existeixen altres projectes per millorar la zona d’estudi com ara l’AUTOVIA A-27 de Valls a
Montblanc , de fet en procés ja de construcció la fi d’aquests document és presentar una alternativa
més econòmica sense passar per un tronc d’autovia.
A més, les dificultats geotècniques a travessar són les que han conferit a aquest projecte l’interès que es
buscava tant per part de l’autora com dels tutors
El traçat alternatiu conté un túnel de 1,9 km cosa que permet reduir sensiblement la longitud total del
tram fins a 3,11 km.
Els antecedents administratius que es consideren per a redactar el projecte són:
- Estudi informatiu EI-1-T-06 “Variante de la N-240 i Montblanc” Abril de 1999
- Document Complementari. Estudi informatiu EI-1_T-06 “ Variant de la N-240 entre la N-340 iMontblanc” Març de 2000.
- Resolució de 26 de Juny de 2001 (BOE num. 171 de 18 de juliol de 2001) de la Secretaria
General de Medi Ambient sobre l'Estudi Informatiu EI-1-T-06 “ Variant de la N-240 entre la N-
340 i Montblanc”.
- Resolució de 21 d'octubre de 2002 de la secretaria d'Estat d'Infraestructures per la que
s'aprova l'expedient d'Informació Pública i definitivament l'Estudi Informatiu EI-1-T-06 “ Variant
de la N-240 entre la N-340 i Montblanc” i del seu document complementari BOE núm. 282 de
25 de novembre de 2002.El projecte s’inicia i connecta amb la intersecció en T existent amb el ramal d’entrada a Fontscaldes en
direcció Valls a l’alçada del PK25+500 de la N-240. Aquesta intersecció s’adequarà a la nova secció
transversal projectada. Abans d’arribar a la corba cap a la dreta la traça segueix en recta en direcció
Nord-Oest donant lloc a un desmunt fins a arribar a l’embocadura del túnel. |