dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Clos Costa, Daniel |
dc.contributor.author |
Omedes Grau, Andrés |
dc.date |
2014-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/24845 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Mecànica de fluids::Oleohidràulica i pneumàtica |
dc.subject |
Air-compressors |
dc.subject |
Compressors d'aire |
dc.title |
Estudi d’un compressor d’aire alternatiu |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En el següent treball s’ha realitzat l’estudi d’un compressor d’aire alternatiu amb dos cilindres en V situats a 90º per tal de fer un dimensionament previ del motor, la corretja, el volant d’inèrcia i la biela necessaris per al seu correcte funcionament.
Per a realitzar aquest estudi s’han fet uns càlculs en règim estacionari dels pistons per a determinar prèviament algunes característiques del compressor, com la potència requerida per aquest i el volant d’inèrcia a afegir per tal de regularitzar el moviment dels pistons. Amb aquestes característiques s’ha procedit a dimensionar els elements esmentats anteriorment.
Després s’ha procedit a integrar l’equació del moviment del sistema a partir del teorema de l’energia mitjançant programari MATLAB per tal de determinar l’evolució del cicle de treball fins al règim estacionari i comprovar si l’elecció del motor i el volant d’inèrcia era correcta.
Finalment s’ha dimensionat la biela necessària per a resistir els esforços de compressió a fatiga i s’han realitzat els seus corresponents plànols. |