L’objecte d’aquest projecte és el disseny, la descripció i la valoració de les obres necessàries per
urbanitzar el Sector Càmping al municipi de Cunit (comarca del Baix Penedès), que, segons el Pla
d’Ordenació Urbanística Municipal vigent està dividit en el S.U.D.3 (Sòl Urbanitzable Delimitat) i el P.A.2
(Polígon d’Actuació). Tot el disseny es regirà sempre per l’especificat al document citat i el Pla Parcial que
el desenvolupa.Cal tenir present, en el plantejament i posterior redacció del present projecte, l’especial situació
del sector a desenvolupar, que és una de les poques façanes marítimes que queden per urbanitzar al
municipi. Aquest fet comporta l’aparició d’una sèrie de necessitats (especialment viàries i de tractament
del l’espai) sobre les que s’haurà de fonamentar el projecte. És per tant, l’àmbit de treball, un escenari
únic en l’àmbit urbà que haurà de ser tractat com a tal en el seu disseny i la seva concepció.El present projecte d’urbanització és cenyeix a tot allò descrit al POUM de 2006, que preveu
l’obertura d’aquest sector al mar planificant la prolongació del vial del Mar fins a la façana marítima i obrint
un nou vial, que s’ha anomenat, per al disseny, Vial A i que rebrà el nom que decideixi l’Ajuntament de
Cunit. Per a la distribució del sector es planifica també la prolongació de l’avinguda Vilanova i la Geltrú.Els dos vials perpendiculars al mar (de nova creació, cal tenir present que el carrer Francesc
Macià ja forma part, actualment, del teixit urbà) es projecten, en el seu tram més pròxim a la platja, com a
peatonals, amb una clara voluntat de donar preferència als veïns, i per tal d’elevar la qualitat de vida d’un
sector que es preveu, bàsicament, residencial. Per aquest motiu el tram del carrer Francesc Macià entre
l’avinguda Tarragona i el Passeig Marítim guanyarà importància en la distribució del trànsit rodat, per ser
l’únic que dóna accés a primera línia als vehicles.
El planejament urbanístic del municipi segueix contemplant l’avinguda Tarragona com a eix del
sector i com a connector del barri de Cunidor amb la resta del municipi. Promou, però, la seva
reurbanització, així com la del carrer Francesc Macià (l’altre carrer urbanitzat en l’actualitat) per a adaptarlo
a les necessitats que generarà l’actuació urbanística definida al Pla Parcial.
L’ordenació viària quedarà definida, per tant, per un total de 5 vials, dels quals l’avinguda
Tarragona i el tram inferior del carrer Francesc Macià actuaran com a grans aglutinadors del trànsit,
especialment el primer. Els altres tres tindran una funció, preferentment, d’accés veïnal, sense oblidar,
però, la necessitat d’aparcament que pot generar la ubicació del sector en períodes estivals.
El planejament vigent defineix també l’ordenació del tram del Passeig Marítim que correspon al
sector, i en dóna les directrius bàsiques per a la seva estructuració, on es combinaran la funció d’espai
verd i de la zona de lleure. En aquest projecte es definirà la seva distribució concreta, definint un gran
espai verd paral lel al passeig, i on a més s’hi projecten zones de lleure per a petits i grans.
Es dissenya també, paral lel al Passeig Marítim, una pista ciclista, segregada dels altres usos de
la zona, i que té la voluntat de crear un patró per a la resta del municipi, amb l’objectiu final que tot el
municipi pugui disposar de carril bici diferenciat, permetent la convivència de vianants i ciclistes en el
Passeig Marítim.
Quant a les zones verdes distribuïdes, a part de la ja esmentada que formarà part del Passeig
Marítim i que es dividirà en tres (ja que són creuades pels dos carrers peatonals), se’n defineixen dues
més amb la funció de limitació. Una servirà per definir la zona de protecció ferroviària que vindrà
determinada per la proximitat de la via del tren. La segona serà la que defineix la forta pendent del pont que creua la via per la carrerada de Santa Coloma.
Les parcel les i edificacions del sector es distribuiran dins de les illes delimitades pels vials tal
com disposa el Pla Parcial Urbanístic del Sector, que a més preveu la ubicació d’un centre sociocultural. |