dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Sanz Gómez, M. Carmen |
dc.contributor.author |
Durán Díez, Pedro |
dc.date |
2014-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23832 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Digital electronics -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
tecnologia |
dc.subject |
material |
dc.subject |
Moodle |
dc.subject |
electrònica |
dc.subject |
recursos |
dc.subject |
Karnaugh |
dc.subject |
digital |
dc.subject |
jClic |
dc.subject |
Crocodile |
dc.subject |
Electrònica digital -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Elaboració de materials didàctics per a la unitat d'Electrònica Digital de 4rt d'ESO |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
La motivació d’aquest treball final de màster parteix d’una mancança observada al centre on realitzo el Pràcticum de material didàctic digital per la unitat didàctica d’electrònica digital de Tecnologia 4rt d’ESO. L’objectiu principal és l’elaboració de materials didàctics utilitzant recursos digitals i disseny d'exercicis basats en situacions reals, utilitzant la informàtica com a mitjà per al disseny i simulació de circuits digitals.
Atès a que per programació aquesta unitat didàctica es realitza a final de curs, alguns anys no la realitzen o la realitzen de manera molt ràpida sense aprofundir. Actualment s’imparteix aquesta unitat didàctica utilitzant el llibre de text digital com a referència, infrautilitzant els recursos disponibles per part del centre com són la Pissarra Digital Interactiva i els portàtils de l'alumnat.
Seleccionar el contingut, què expliques i què no expliques, com ho expliques i en quin ordre té la seva dificultat, però quan s’ha de realitzar una adaptació et trobes amb dificultats no previstes que et suposen un repte personal. A més, és molt important que l’alumne assoleixi les competències bàsiques mitjançant el treball d'un contingut que mantingui un cert sentit, coherència i aplicació pràctica
Avui dia hem d’aprofitar els recursos que el centre educatiu i l’entorn posa al nostre abast, i si cada alumne disposa d’un portàtil, hauríem d’intentar realitzar activitats amb ells per tal de potenciar la competència TIC. El portàtil no s’hauria de veure només com a una eina per lliurar documents de text al professor, sinó que hem d’aprofitar el seu potencial per apropar els continguts a un alumnat cada vegada més digital. |