dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Vergés Fernández, Robert |
dc.contributor.author |
Gilabert Culvi, Maria |
dc.date |
2013-07-17 |
dc.identifier.citation |
DOCUMENTUM-0b004e2180b6214c |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23768 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Enginyeria hidràulica, marítima i sanitària |
dc.subject |
Hydraulic structures |
dc.subject |
tesina |
dc.subject |
costos |
dc.subject |
representatius |
dc.subject |
canonades |
dc.subject |
Estructures hidràuliques -- Costos |
dc.title |
Anàlisi dels costos representatius d'obres hidràuliques: dipòsits i canonades. |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La següent tesina té com a principal objectiu trobar una metodologia per estimar amb el menor error possible el cost que tindrà una obra de canonada i el cost d’un dipòsit a partir d’algunes de les seves característiques físiques i estructurals en etapes de planejament. Normalment, el que s’estava fent fins ara era estimar uns ratis com el quocient entre el cost de l’obra dividit per una mesura generalment lineal (longitud de canonada, metres lineals de carretera) o bé per un volum ( com en el cas dels dipòsits). Aquests ratis únicament es poden trobar un cop es sap el pressupost de l’obra, de manera que, en etapes de plantejament i predisseny, es busquen ratis amb magnituds del denominador similars a la obra que s’ha de realitzar i d’aquest mòdul escollit s’aïlla el cost. Aquest sistema planteja alguns inconvenients com ara la necessitat de tenir un ampli ventall de mòduls amb magnituds ben diverses i, el fet, que no té en compte altres paràmetres característics de l’obra que poden influenciar significativament en el cost i simplement s’obvien. Algunes tesines elaborades per estudiants d’enginyeria civil s’han escrit amb aquest propòsit. L’any 1998 l’estudiant Ferran Camps va escriure la tesina titulada “Estudi de mòduls característics de costos de diferents tipus d’obres d’enginyeria civil” en la qual s’obté una expressió matemàtica per estimar els costos d’obres de carreteres i una altra fórmula per estimar els costos d’obres de canonades de sanejament i abastament. En aquesta tesina, doncs, es pretén donar solució a aquests inconvenients amb la intenció principal de trobar una fórmula matemàtica d’estimació dels costos d’obres de canonades d’abastament i d’obres de dipòsits. |