dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Gómez Val, Ricardo |
dc.contributor.author |
Inés Hernández, Francesc |
dc.date |
2014-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23459 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Labor camps -- Repair and reconstruction -- Vocational education |
dc.subject |
Formació professional |
dc.subject |
Aprenentatge servei |
dc.subject |
Urbanisme |
dc.subject |
Topografia |
dc.subject |
Obra civil |
dc.subject |
Colònies industrials |
dc.subject |
Treball de camp |
dc.subject |
Llobregat |
dc.subject |
Edificació |
dc.subject |
Rehabilitació |
dc.subject |
Ruta |
dc.subject |
Turisme |
dc.subject |
Colònies industrials -- Catalunya -- Remodelació -- Formació Professional |
dc.title |
La colònia industrial: un lloc on treballar, un lloc on aprendre. Una proposta d'aprenentatge servei per als cicles formatius d'edificació i obra civil |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Actualment en els cicles de projectes d'edificació, obra civil i plans d'obra les activitats que
es realitzen a classe consisteixen, principalment, en la redacció de projectes "simulats".
Aquest fet impedeix que els alumnes es trobin davant la resolució de casos reals i limita la
seva relació amb el món laboral a la FCT (formació en centres de treball) que pot ser molt
desigual depenent de l'empresa on facin les pràctiques.
Per solucionar aquestes carències aquest treball proposa realitzar un projecte d'aprenentatge-servei que dóna resposta a la vegada a les necessitats formatives dels
Alumnes i a una necessitat social. D'aquesta forma els coneixements i habilitats adquirits a
classe tindran una utilitat pràctica i concreta que servirà d'estímul als alumnes.
El punt de partida del treball és una problemàtica real: el deteriorament de les colònies
industrials del Baix Berguedà. Aquest fet serà el desencadenant d'un seguit d'activitats
que, des d'un plantejament de pràctica professional, contribuirà a la vegada a la formació
dels alumnes i a la recuperació del patrimoni.
Finalment volem remarcar tres aspectes clau d'aquest projecte:
-el projecte ´té una vocació transversal i integradora ja que requereix de la participació de
diverses disciplines
-els alumnes incrementaran la seva autonomia ja que hauran de treballar en grup i
planificar tasques complexes
-els alumnes tindran com a interlocutors agents externs al centre, treballaran fora del
centre, mostraran la seva feina fora de l'aula.
Així doncs, amb aquest projecte volem col·laborar en la introducció del servei a la
comunitat dins la formació professional, ja que considerem que és una gran ocasió per
aprendre. |