Abstract:
|
Actualment, només hi ha una opció per a que el trànsit de vehicles pesants arribi a la zona industrial de Santa Maria de Palautordera: entrar al municipi per la BV-5301 i travessar el nucli urbà d’aquest. Una de les propostes municipals per a un nou eix viari que elimini aquest trànsit busca connectar els barris de Moixerigues i El Temple. Aquesta proposta serviria d’accés a una nova carretera que connectés Santa Maria de Palautordera amb Campins sense haver de passar per l’interior del nucli urbà de Sant Celoni. En aquestes condicions, aquesta proposta d’eix viari hauria de suportar el trànsit pesant que es dóna actualment a la BV-5301, el trànsit generat pels visitants del Montseny i el trànsit generat entre la C-35 i l’AP-7 i el nucli de Santa Maria de Palautordera al constituir un recorregut més curt i directe. Aquesta situació ha generat un conflicte social i territorial al municipi. Interessos contraposats entre veïns i usuaris de pas, alimenten la dicotomia entre afavorir el trànsit pesant i el visitant del Montseny o els propis veïns dels barris d’aquesta població. L’objectiu de la Tesina és avaluar de forma integrada els impactes socio-econòmics, ambientals i territorials que produirien aquest nou eix viari i estudiar una alternativa que minimitzi els impactes negatius. |