dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica |
dc.contributor |
Martínez García, Herminio |
dc.contributor.author |
Cebrián López, Héctor |
dc.date |
2014-06-11 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23014 |
dc.language.iso |
spa |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria electrònica |
dc.subject |
Generator |
dc.subject |
Generadors |
dc.title |
Generador oxihidrógeno para motor de combustión interna |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La pujada de preus dels carburants per la crisi econòmica actual motiva a investigar fonts d'energia alternatives. Les fonts d'energia convencionals com els combustibles fòssils són contaminants i costoses, i l'hidrogen generat a través de l'electròlisi de l'aigua és una solució ecològica i econòmica. En aquest projecte es dissenya un generador d'oxihidrógeno i s'estudien els efectes de l'addició d'aquest gas en 2 motors de combustió interna de 2 temps i 50 cc.
Els resultats indiquen que, en un dels motors, amb el gas HHO no s'aconsegueix reduir el consum de gasolina sense variar la barreja estequiomètrica de la gasolina i l'aire. No obstant això, amb 1,86 l/min de gas subministrat al motor, les emissions de CO2 es redueixen un 15,02% mentre que les de CO augmenten un 14,75%. D'altra banda, s'aconsegueix fer funcionar el segon motor sense càrrega només amb gas HHO. Aplicant el mètode EGR i retardant la ignició 8 °, el motor pot treballar a 3000 rpm amb un consum d'uns 5,8 l/min de gas. No obstant això, en la combustió amb gas HHO es produeix més quantitat d'aigua al motor i el risc d'oxidació és més gran. |