Abstract:
|
En el context de crisis actual que viu aquest país la innovació i la internacionalització empresarial han de ser elements clau per la recuperació econòmica d’aquest país. Per això, l’aparició de noves EBTs, que són empreses que engloben aquests dos conceptes, han de permetre el desenvolupament d’un model productiu basat en la tecnologia com a principal
estratègia competitiva.
Aquest projecte tracta sobre els diferents processos d’internacionalització de les Empreses de Base Tecnològica (d’ara en endavant EBTs). El treball s’ha estructurat en una primera part teòrica i en una part pràctica que és un cas d’estudi múltiple de tres empreses diferents.
En la primera part del projecte es definirà que són les EBTs, quines són les seves
característiques principals i quina és la situació d’aquestes empreses a nivell estatal i mundial. D’altra banda, per entendre millor la naturalesa d’aquest tipus d’empreses s’explicaran punts clau en el procés de creació d’aquest tipus d’empreses i tractaran temes com: el perfil de l’emprenedor, la oportunitat de negoci de les EBTs, el pla d’empresa i el finançament.
El darrer apartat d’aquesta primera part del treball tracta sobre la internacionalització de les EBTs. Exactament, sobre les raons i motivacions de les empreses tecnològiques per
començar el procés i es compararà els processos que duen a terme empreses que
segueixen un model tradicional d’internacionalització i empreses que neixen amb vocació global (d’ara en endavant Born Global). Finalment, es definirà les diferents estratègies d’internacionalització que es segueixen a nivell de negocis, selecció de mercats i el tipus
d’estratègies d’entrada en els diferents mercats.
La segona part del treball està enfocada en realitzar un cas d’estudi múltiple de tres
Empreses de Base Tecnològica que han iniciat els seus processos d’internacionalització. Es
realitzarà una entrevista tipus per a les diferents empreses que són objecte d’estudi amb l’objectiu d’entendre quins són els patrons de comportament alhora d’internacionalitzar-se i
quin tipus d’estratègies segueixen. |