dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
Pañellas, Mercè |
dc.date.accessioned |
2014-05-22T11:46:20Z |
dc.date.available |
2014-05-22T11:46:20Z |
dc.date.created |
2006 |
dc.date.issued |
2006 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/230179 |
dc.format.extent |
29 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.relation.ispartof |
Aloma, 2006, Núm. 19 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.rights |
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Càlcul -- Educació primària |
dc.subject.other |
Numeració -- Educació primària |
dc.title |
Model per a categoritzar les bones estratègies en estimació, en numeració i càlcul emprades pels infans en acabar l'educació primària |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.subject.udc |
373 - Ensenyament primari i secundari |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
L' estimació, per la inexactitud i l'aparent manca de rigor que comporta,
ha estat, i encara continua essent, un contingut deixat de banda
en els curriculums escolars, entestats fins fa poc temps a presentar una
matematica exacta, tancada, acabada, plena de normes i poc flexible.
En canvi, nosaltres el considerem un contingut de primer ordre i d'importancia
cabdal. Consequència d'aquesta poca consideració curricular
és la manca del domini d'estrategies d'estimació en numeració i calcul,
per part de l'alumnat, que hem constatat durant anys en diferents nivells
educatius.
Aquest informe resumeix una part, la determinació dels tipus i categories
d'estratègies acceptables, d'un treball de tesi doctoral que consta de dues
parts principals: la creació i validació d'un test per analitzar quatre ambits
d'estimació en numeració i càlcul i una segona part experimental
que suposa l'aplicació dels instruments de mesura a una mostra per poder esbrinar, a partir de les respostes dels infants, els tipus dlestratPgies,
de dificultats i d'errors. Posteriorment, s'arriba a establir categories perla
tots tres i concloure amb orientacions didhctiques que redundin en la
millora de la competencia numerica dels estudiants a partir d'una adequada
instrucció a l'aula. |