dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
López i Vicente, Pau, 1955- |
dc.date.accessioned |
2014-05-15T07:14:11Z |
dc.date.available |
2014-05-15T07:14:11Z |
dc.date.created |
2009 |
dc.date.issued |
2009 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/229208 |
dc.format.extent |
9 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.relation.ispartof |
Aloma, 2009, Núm. 23-24 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.rights |
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Tutors i tutoria (Educació) |
dc.subject.other |
Dinàmica de grups |
dc.subject.other |
Adolescents |
dc.title |
La dinamització dels grups d'estudiants adolescents |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
En aquest article es fa una refl exió inicial sobre la importància de
la dinàmica del grup (DG) d’adolescents en els entorns acadèmics
de Secundària, la seva evolució i la seva infl uència en el rendiment.
Així mateix, es comenta el paper de les tècniques de dinàmica de
grups com a situacions de creixement, provocades per a experimentar,
amb tota la persona, l’autoconeixement i el coneixement dels
altres, el diàleg, la crítica i l’acord.
Després d’una breu descripció de la situació actual de la DG a Secundària,
incideix en la necessitat de promoure la tutoria grupal i
l’elaboració i actualització del PAT com una estratègia de millora en
els temps líquids actuals, el coneixement de la DG per part de tot el
professorat i d’algunes tècniques específi ques per part dels tutors de
Secundària com també la necessitat de personalitzar aquestes activitats
i fer les pròpies versions perquè s’adeqüin a la situació del
grup concret.
Aprendre amb tota la persona, vella i coneguda idea propagada pels
educadors, no pot donar-se com a objectiu ja aconseguit. L’aprenentatge
experiencial dóna eines per a millorar la confi ança en la capacitat
de superació de la persona a través de l’autoconeixement i la
interacció amb els altres companys de classe. |