Resum:
|
En aquest article es fa una refl exió inicial sobre la importància de
la dinàmica del grup (DG) d’adolescents en els entorns acadèmics
de Secundària, la seva evolució i la seva infl uència en el rendiment.
Així mateix, es comenta el paper de les tècniques de dinàmica de
grups com a situacions de creixement, provocades per a experimentar,
amb tota la persona, l’autoconeixement i el coneixement dels
altres, el diàleg, la crítica i l’acord.
Després d’una breu descripció de la situació actual de la DG a Secundària,
incideix en la necessitat de promoure la tutoria grupal i
l’elaboració i actualització del PAT com una estratègia de millora en
els temps líquids actuals, el coneixement de la DG per part de tot el
professorat i d’algunes tècniques específi ques per part dels tutors de
Secundària com també la necessitat de personalitzar aquestes activitats
i fer les pròpies versions perquè s’adeqüin a la situació del
grup concret.
Aprendre amb tota la persona, vella i coneguda idea propagada pels
educadors, no pot donar-se com a objectiu ja aconseguit. L’aprenentatge
experiencial dóna eines per a millorar la confi ança en la capacitat
de superació de la persona a través de l’autoconeixement i la
interacció amb els altres companys de classe. |