dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Puig Ortiz, Joan |
dc.contributor.author |
Bustos i Marín, Renato |
dc.date |
2013-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21323 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Motivació en l'educació |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Activity programs in education |
dc.subject |
Activitats |
dc.subject |
Habilitats |
dc.subject |
Jornades |
dc.subject |
Motivar |
dc.subject |
Ensenyament -- Mètodes actius |
dc.title |
Incorporació d’activitats de contacte amb el món laboral en el desenvolupament de continguts del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Construcció |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
La situació actual en el sector de la construcció està en un període de “decadència” i això
origina un efecte que perjudica directament a tots els estudis relacionats en el mateix
àmbit.
Els estudis de Formació Professional són estudis que aposten per la inserció laboral a curt
termini, amb una especialització concreta que permet accedir al món laboral; aquets
estudis tenen una forta demanda, tot i així, els cicles formatius relacionats amb la
construcció es troben en una situació crítica amb pocs alumnes matriculats i amb un
elevat nombre d’abandonament.
L’objectiu d’aquest treball fi de màster pretén augmentar el nombre de alumnes
matriculats i disminuir el nombre d’abandonament per mitjà d’un seguit d’activitats
pedagògiques practiques i relacionades directament en el mon professional, on les
empreses professionals del sector hi formin part, participin i siguin formadors de
l’alumnat, realitzant jornades, tallers, presentacions dels seus productes, dels seus
estudis, projectes,... , d’aquest mode les empreses professionals entren dins de la vida
acadèmica des del primer dia del curs i no tenir que esperar a les pràctiques d’empreses.
Mitjança’n el diàleg que es pugui establir entre els professionals de les empreses i els
estudiants (futurs professionals), aquets han de posar en pràctica no solament els
coneixements teòrics de la matèria si no altres habilitats, com ara les socials i/o
comunicatives, tan o més importants que els coneixements teòrics.
El desenvolupament de les habilitats personals genera en l’alumnat un ventall de sortides
professionals relacionades directament i indirectament als estudis cursats, amb una
confiança en si mateix que li permet afrontar la incorporació al món laboral amb decisió i
confiança. |