dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Cabrera-Bean, Margarita |
dc.contributor.author |
Perpiñá del Campo, Aline |
dc.date |
2013-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21271 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Mathematics -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Matemàtiques |
dc.subject |
Finlàndia |
dc.subject |
Espanya i Catalunya |
dc.subject |
Pisa |
dc.subject |
Corea |
dc.subject |
Aplicacions |
dc.subject |
Metodologies docents |
dc.subject |
Suïssa |
dc.subject |
Matemàtica -- Educació secundària |
dc.title |
L’aprenentatge de les matemàtiques a diferents països de l’OCDE |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El següent treball té per finalitat el fer un anàlisi i una proposta per Espanya i Catalunya en quant a l’aprenentatge de les matemàtiques.
Té com a punt de partida les proves PISA 2009. S’hi explica què són, d’on provenen, perquè serveixen, quins objectius tenen, com funcionen, etc. Aquestes proves consten de 3 parts. Però aquest escrit tindrà en compte només la part de les matemàtiques.
Un cop aquesta posada en context, es mira els països de l’OCDE que han adquirit els millors resultats en matemàtiques. Al 2009 van ser Corea del Sud, Finlàndia i Suïssa. El treball analitza quines són les metodologies d’aprenentatge que s’hi apliquen a cadascun d’aquests tres països i que expliquen aquestes altes qualificacions en les matemàtiques. Però cada país té la seva cultura, la seva història, les seves tendències, i les seves formes de ser. Per tant les maneres d’ensenyar i aprendre les matemàtiques són molt diferents. Però lo curiós és que funcionen totes bé d’una forma o una altra.
Desgraciadament, Espanya i Catalunya no han obtingut els mateixos resultats que aquests tres països. Així que també les analitzarem, per a veure com és l’ensenyament aquí.
Finalment, a fi de poder millorar les qualificacions d’Espanya i Catalunya, es fa una proposta de metodologies que s’hi podrien aplicar. Aquestes propostes es basen en tot allò que està a la pràctica a Corea del Sud, Finlàndia i Suïssa i dona èxit als alumnes.
No hi ha una fórmula màgica que faci que la forma en la que es realitza l’aprenentatge de les matemàtiques sigui única. Però aprenent de metodologies que funcionen a altres països, es pot progressar cap a maneres d’ensenyar que podrien millorar el nivell de matemàtiques a Espanya i Catalunya. |