dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica |
dc.contributor |
Corral Manuel de Villena, Ignacio de |
dc.contributor.author |
Peiró i López, Gemma |
dc.coverage.spatial |
east=1.8857002258300781; north=41.75546641787344; name=08272 Sant Fruitós de Bages, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2013-07-11 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/20536 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Trànsit |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Geomàtica::Cartografia |
dc.subject |
Roads--Spain |
dc.subject |
Cartography |
dc.subject |
Carreteres -- Catalunya |
dc.subject |
Cartografia |
dc.title |
Estudi d'alternatives per a la millora de l'enllaç a Sant Fruitós de Bages |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte pretén millorar una intersecció ubicada al municipi de Sant Fruitós de Bages, donant-ne dos traçats alternatius.
L'enllaç està ubicat a la sortida del municipi i és utilitzat pels vehicles que volen accedir al municipi, els que volen sortir-ne per anar als municipis de Navarcles, Moià o Manresa, els que volen enllaçar amb l’eix transversal (C-25) i els usuaris de l'autopista C-16 que uneix Barcelona amb Manresa.
La raó per la qual es fa aquesta proposta és la d'evitar haver de creuar el carril contrari de la carretera N-141c per incorporar-se a la autopista, cosa que representa un perill constant tant pel vehicle que es vol incorporar com per a la resta de vehicles.
En el disseny de les dues alternatives s’ha prioritzat aconseguir un bon accés i una bona evacuació de tots els vehicles que hi transiten, la mínima afectació a les edificacions ja existents així com el mínim impacte ambiental; tot això aplicant els coneixements adquirits en la carrera en quant al disseny de traçats en una obra lineal.
Per la creació dels nous traçats s'ha treballat sobre cartografia oficial a escala 1/1000 obtinguda de la Diputació de Barcelona i a escala 1/5000 obtinguda del Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC).
Els càlculs s'han realitzat amb el programa especialitzat en el traçat de carreteres Istram/Ispol, elaborant dos traçats diferents en base a la normativa vigent.
Finalment, s'ha realitzat un estudi comparatiu de les dues opcions, analitzant els resultats obtinguts amb el programa i els afectes que les diferents propostes tindrien en quant a velocitat, impacte en la zona, accessibilitat, etc. |