dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Mitjana Riera, Margarida |
dc.contributor.author |
Salla Cairó, Imma |
dc.date |
2012-06-28 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/19937 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Mathematics--Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Activitats contextualitzades |
dc.subject |
Competències bàsiques |
dc.subject |
Blocs didàctics |
dc.subject |
Ensenyament competencial |
dc.subject |
3r. d’ESO |
dc.subject |
Enquesta a l’alumnat |
dc.subject |
Matemàtica -- Educació secundària |
dc.title |
Material didàctic per a un ensenyament competencial de les matemàtiques |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
En aquest Treball Final de Màster s’ha volgut, per sobre de tot, fer una aposta per a
l’ensenyament competencial de les Matemàtiques. El punt de partida és un repàs del
paper d’aquesta assignatura des de la dècada dels 90 quan a Europa va començar a
sorgir la necessitat de millorar els sistemes educatius.
Al llarg d’aquest curs, tan a les classes del Màster com a la intervenció del centre de
pràctiques, he adquirit molts aprenentatges. Un dels aspectes, com a futura educadora,
que ha despertat més interès en mi és l’estudi de l’aplicació de d’ensenyament
competencial. M’he adonat de la gran importància d’aquest aspecte educatiu per tal de
formar un alumnat que sigui competent i preparat per a la vida fora l’aula. El treball ofereix
un conjunt d’activitats per treballar a 3r. d’ESO, classificades segons el bloc didàctic al què
pertanyen (numeració i càlcul, canvi i relacions, espai i forma, mesura o estadística i
atzar).
A més d’aquest material, s’inclou els resultats d’una enquesta que han respost 174
alumnes de 3r d’ESO i de tres centres diferents. L’enquesta s’ha fet amb l’objectiu de
conèixer el punt de vista de l’alumnat envers l’ensenyament de les Matemàtiques. Pel que
fa al material didàctic, ha estat ideat amb la finalitat d’apropar les Matemàtiques als
nostres alumnes. Aquest objectiu entenc que es pot assolir mitjançant unes activitats
competencials, divertides i contextualitzades. Competencials i contextualitzades amb la
intenció de formar un alumnat preparat per situacions fora del context escolar i per l’ús de
les TIC. |