Título:
|
Effects of self-regulatory focus and the dimensions of social influence on the perceived media richness
|
Autor/a:
|
Armengol, Xavier; Fernández Alarcón, Vicenç; Sallán Leyes, José María; Simó Guzmán, Pep
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Universitat Politècnica de Catalunya. GIOPACT - Grup de Recerca d'Igualtat d'Oportunitats per a l'Arquitectura, la Ciència i la Tecnologia |
Abstract:
|
There are a large number of theories that explain the process of choosing a communication medium in organizations. The theory of the expansion channels suggests that the perceived richness of a communication medium is contingent upon
the knowledge-based experiences of organization members. Likewise, the regulatory focus theory also suggests that individuals behave differently when experiencing different self-regulated states. This research aims to analyze how the kind of selfregulatory strategy (promotion and prevention) and the dimensions of social
influence affect the perceived richness of a communication medium |
Abstract:
|
Peer Reviewed |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió del coneixement::Comunicació dins de l'organització -Communication in organizations -Organizational communication -Media richness -Channel expansion theory -Regulary focus theory -Comunicació en l'empresa |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Artículo - Versión publicada Objeto de conferencia |
Editor:
|
Springer
|
Compartir:
|
|