dc.contributor |
Institut de Seguretat Pública de Catalunya |
dc.contributor.author |
Badell Amat, Eulàlia |
dc.contributor.author |
Jornades sobre trànsit i dret penal (2012 : Mollet del Vallès) |
dc.date.accessioned |
2013-11-20T11:01:28Z |
dc.date.available |
2013-11-20T11:01:28Z |
dc.date.created |
2013 |
dc.date.issued |
2013 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/220269 |
dc.description |
Ponència de les Jornades |
dc.format.extent |
6 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Institut de Seguretat Pública de Catalunya |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Alcoholèmia -- Catalunya -- Congressos |
dc.title |
Alcoholèmies i dret penal. Especial atenció a la pràctica policial |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/other |
dc.subject.udc |
343 - Dret penal. Delictes |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.description.abstract |
En la actualitat, la circulació de vehicles s'ha convertit en una activitat bàsica per al desenvolupament de l'economia mundial a la vegada que ha comportat una innumerable quantitat d'avantatges per als individus en àmbits tan dispars com són els laborals o els d'oci. Els progressos de la indústria automobilística han estat extraordinaris. No obstant això, ni el procés d'aprenentatge i adaptació per part dels conductors ni la millora del sistema d'infraestructures ha estat tan espectacular com l'augment del parc mòbil. A més, la informació subministrada pels mass media, en general, ha propiciat més que previngut la conducció irresponsable i perillosa. En conseqüència, el número de morts i ferits en accidents de trànsit es tan important que es pot considerar que estem davant un autèntic problema de salut pública mundial. Els poders públics han promogut campanyes publicitàries a favor
d'una conducció responsable, han invertit en educació vial, han millorat la xarxa de carreteres i han creat un sistema sancionador administratiu i penal per castigar les infraccions a les normes de trànsit. Els resultats obtinguts han estat positius, reduint-se
la mortalitat en Espanya en més d'un 50%. No obstant això, davant la persistència del número d'accidents mortals o amb greus lesions, el legislador ha optat per incrementar el sistema punitiu, limitant principis constitucionals tan bàsics com són els de
presumpció d'innocència o de defensa. |