dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Ferran Salvado, Josep Maria |
dc.contributor.author |
Bea González, José María |
dc.date |
2012-06-25 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18959 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Psicologia de l'aprenentatge |
dc.subject |
Arithmetic, Mental |
dc.subject |
Learning ability |
dc.subject |
Speed reading |
dc.subject |
Tècnica |
dc.subject |
Estudi |
dc.subject |
Mnemotècnia |
dc.subject |
FP |
dc.subject |
Càlcul mental |
dc.subject |
Aprenentatge, Aptitud per a l' |
dc.subject |
Lectura ràpida |
dc.title |
Una altra eina, la ment |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Hi ha molta diferència entre el rendiment de diferents alumnes. Part d’aquesta diferència pot ser per factors no controlables, com les seves capacitats mentals, però hi ha una part que si es pot millorar per augmentar el rendiment.
El rendiment de professionals de la memorització i del càlcul mental és extraordinàriament alt. Estudis realitzats a aquestes persones mostren un funcionament diferent en el cervell de les persones que fan un entrenament mental però que qualsevol persona pot arribar a fer. Al igual que el cos és agraït al fer esport, la ment encara ho és més i millora molt amb un entrenament mental.
L’alumne pot aprendre una bona tècnica per l’estudi que a més de facilitar-li l’estudi li farà augmentar la seva motivació i autoestima.
Existeixen tècniques conegudes des de fa segles per facilitar la memorització, la velocitat de lectura i el càlcul mental.
Per confirmar la validesa d’aquestes tècniques s’ha fet una prova amb alumnes de cicle superior. Se’ls ha fet unes proves inicials de memorització, a continuació se’ls ha fet una classe de mnemotècnia amb tècniques bàsiques i tècniques més avançades. S’han tornat a repetir les proves (amb altres paraules) i es constata una millora molt significativa en els resultats. Els alumnes amb tècnica memoritzen més paraules i a més en l’ordre correcte.
La memorització és solament una part de l’estudi però coneixent els resultats que es poden obtenir d’una forma tant ràpida, val la pena dedicar un temps amb els alumnes perquè aprenguin les tècniques, perquè entrenin la seva ment i treguin profit a les seves capacitats. |