dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Ortego Martínez, María Isabel |
dc.contributor.author |
López Laborda, Andrés |
dc.date |
2012-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18552 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació |
dc.subject |
Mathematics -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Matemàtiques |
dc.subject |
Scratch |
dc.subject |
Programació d'ordinadors |
dc.subject |
Ensenyament secundari |
dc.subject |
Videojoc |
dc.subject |
Matemàtica -- Educació Secundària Obligatòria |
dc.title |
Activitats matemàtiques amb Scratch per a l’ensenyament secundari |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
L’ensenyament secundari obligatori (ESO) hauria de treure profit de la introducció dels ordinadors a les aules promoguda pel projecte Educat 1x1. El professorat disposa d’una amplia varietat d’eines i continguts digitals per treballar a classe però malgrat això l’ús docent de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) és a les beceroles.
Aquest treball es centra en l’ús de les TIC a les classes de Matemàtiques i més concretament aborda la utilització d’activitats digitals implementades en un entorn de desenvolupament de propòsit educatiu: Scratch.
Els beneficis de fer servir aquest tipus d’activitats són diversos. Com a usuaris disposem d’un entorn interactiu, que s’adapta al nostre aprenentatge i que ens motiva a aconseguir els reptes proposats. Com a creadors disposem d’Scratch, una eina que s’aprèn de manera intuïtiva, que permet generar aplicacions ràpidament, i que és prou completa per construir aplicacions útils amb una interfície molt atractiva.
Per exemplificar les possibilitats de les aplicacions per ordinador a les classes de Matemàtiques presentem tres projectes Scratch que treballen continguts representatius del segon cicle de l’ESO: obtenir l’expressió aritmètica d’una funció a partir de la seva gràfica, resoldre triangles rectangles fent servir raons trigonomètriques, i obtenir mesures per mètodes indirectes construint triangles i triangles semblants.
Creiem que aquestes aplicacions poden despertar l’interès de professorat i alumnat, i tant de bo, engrescar-los a dissenyar, implementar, utilitzar i compartir els seus propis continguts digitals. |