dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica |
dc.contributor |
Bargalló Perpiñá, Ramón |
dc.contributor.author |
Pou Muñoz, Viàtor |
dc.date |
2012-06-13 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18423 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Permanent magnet motors |
dc.subject |
Motors d'imants permanents |
dc.title |
Estudi i diseny d'un motor-roda |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte tracta sobre l’estudi i disseny de un motor elèctric síncron
d’imants permanents de corrent continu (BDCM) de rotor extern, conegut també
com motor-roda.
Té com a objectiu ubicar-se dins de cada roda de un cotxe convencional per tal
de generar la seva motricitat de forma neta i sostenible, substituint així tot el pes
innecessari del motor de combustió i de la resta de components mecànics
innecessaris. A més de tenir la capacitat de recuperar energia de la frenada o de
les baixades funcionant com a generador. S’estudiarà els possibles avantatges de
la opció de motor triada tals com la reducció de pes de parts mecàniques o la
possible configuració de motricitat doble o quàdruple, segons s’ofereixi més
rendiment.
Al llarg del projecte es planteja l’elecció, el disseny, propietats, mesures i
simulacions del motor, ja que és l’objecte principal del projecte. Tot el que fa
referència a altres components que no siguin estrictament part activa del motor
es passaran per alt fent-ne l’esment just i necessari per el desenvolupament del
disseny. Així succeeix amb el control o les bateries per exemple. |