Abstract:
|
El traçat de la variant de la carretera C-241d en el municipi de Santa Coloma de Queralt, comarca
Conca de Barberà (Tarragona), forma part d’un itinerari de xarxa bàsica entre Montblanc i Igualada
C-37, i per tant, s’ha de portar a terme el seu condicionament. Actualment aquesta via suporta la
circulació de gran quantitat de trànsit que passa per dins el nucli urbà. L’objectiu d’aquesta proposta és
desviar pel nord de la població, els vehicles que no han d’accedir al municipi i conseqüentment, rodejarlo
amb major rapidesa, com també, garantir la tranquil.litat dels seus habitants.
El disseny d’aquest tram de traçat tindrà una longitud d'uns 4 km aproximadament, format per una
plataforma de doble sentit i s’unirà mitjançant enllaços a la via existent.
S’ha realitzat l’aixecament topogràfic a escala 1/1000 de la zona, utilitzant estació total i GPS en
mètode estàtic per donar coordenades UTM a les bases de l’inici i del final de l'itinerari per tal de
referenciar el projecte. Les medicions de radiació s’han realitzat mitjançant el mètode RTK ja que es
tracta d’un mètode ràpid i versàtil.
Posteriorment s’ha procedit a fer els càlculs i el processat de les dades per elaborar el traçat de la
variant, en base a la normativa vigent.
S’ha utilitzat el programa informàtic ISTRAM ISPOL portant a terme els procediments següents:
- El disseny de l’eix de les carreteres en planta i alçat
- L’obtenció dels perfils transversals del terreny
- El càlcul de la secció transversal de la plataforma
- L’obtenció de les seccions transversals i les seccions tipus
- El càlcul de l’eix i l’edició dels perfils
S’han presentat els estudis de moviments de terres, drenatge i senyalització per a la construcció de la
carretera.
Finalment, s’ha realitzat l’estudi d’impacte ambiental dels aspectes que es poden veure afectats en la
realització de l’obra projectada. |