dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Gómez Urgellés, Joan Vicenç |
dc.contributor.author |
Vicente Segura, Susanna |
dc.date |
2012-06-25 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18166 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Vocational education -- Evaluation |
dc.subject |
Mathematics -- Vocational education |
dc.subject |
Matemàtiques |
dc.subject |
Competència matemàtica |
dc.subject |
Espai i forma |
dc.subject |
Mogen NIss |
dc.subject |
Grans nombres |
dc.subject |
Modelització |
dc.subject |
Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu |
dc.subject |
Avaluació de competències |
dc.subject |
Activitats |
dc.subject |
Formació professional -- Avaluació |
dc.subject |
Matemàtica -- Formació professional |
dc.title |
Reflexions entorn a l’avaluació per competències |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
L’èxit de l’educació s’entén com la consecució per part dels alumnes de les eines necessàries per poder viure al món, i intervenir de manera activa i crítica en la societat plural, diversa i en continu canvi que els ha tocat viure. El treball segons competències bàsiques pretén integrar els diferents aprenentatges, impulsant la transversalitat dels coneixements. En aquest treball s’ha fet un anàlisi de com es tracten les competències bàsiques des de l’àrea de les matemàtiques i quines aportacions es fan des de l’àrea de matemàtiques a les altres àrees de coneixement. I també recíprocament,és a dir, s’ha fet un anàlisi de que aporten les altres àrees de coneixement a la competència matemàtica.
S’han elaborat sis activitats corresponents al bloc d’espai i forma i cinc activitats corresponents al bloc de numeració i càlcul (grans nombres) del currículum de l’Educació Secundària Obligatòria i algunes han estat desenvolupades a l’aula, concretament a segon de l’ESO. Aquestes activitats han estat pensades per introduir la modelització a l’aula a través de problemes de la vida quotidiana i propers a l’entorn de l’alumnat.
Amb aquestes activitats, es pretén treballar no només la competència bàsica de matemàtiques sinó també, en diferent mesura, les altres competències: comunicació lingüística i audiovisual, aprendre a aprendre, social i ciutadana, autonomia i iniciativa personal, i coneixement i interacció amb el món físic.
Per desenvolupar aquest treball s’han tingut en consideració els criteris i directrius plasmats en documents elaborats pel Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu. |