Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/18116

Material didàctic per a Tecnologia a la ESO orientat a alumnes d’Aula d’Acollida
Bonadona i Berdala, Xènia
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Domingo Peña, Joan
Aquest treball final de màster s’ha dut a terme a partir de la proposta de realitzar un conjunt d’activitats i materials didàctics destinats a alumnes nouvinguts amb dificultats per la llengua catalana a un Institut de Secundària. L’objectiu principal és facilitar la integració d’aquests alumnes a les aules ordinàries, realitzant activitats de tipus visual relacionats amb la terminologia. Actualment, els centres d’educació primària i secundària tenen un gran nombre d’alumnes de diferents procedències. Aquests alumnes, que sovint poden recórrer a l’aula d’acollida del seu centre per a l’aprenentatge de l’idioma i per a la integració al nostre país, en moltes altres hores assisteixen a les aules ordinàries on, en molts casos, desaprofiten aquestes hores ja que al desconèixer la llengua els és totalment difícil poder integrar-se al grup i seguir les classes amb normalitat. Amb aquest treball es vol aconseguir facilitar la integració en el major grau possible aquests alumnes a les aules ordinàries de Tecnologia, proporcionant-los-hi material d’introducció a la terminologia de tecnologia del seu nivell basat principalment en activitats i jocs de vocabulari, i a poder ser, entrant en continguts i conceptes més específics. Per desenvolupar aquest treball, s’ha començat per realitzar un anàlisis del currículum de Tecnologies de la ESO i s’han estudiat les diferents unitats didàctiques per extreure’n el vocabulari o terminologia principal. S’ha realitzat també un anàlisis de les tipologies d’activitats que es podrien realitzar per facilitar l’aprenentatge d’aquests alumnes i s’ha creat material per la unitat d’Energies integrada en el BLOC d’Electricitat de 2n ESO. Finalment, s’ha posat en pràctica a un grup reduït d’alumnes d’Aula d’Acollida i els resultats obtinguts han estat satisfactoris. Es pot concloure que els alumnes necessiten un reforç en el vocabulari i que estarien disposats i motivats a fer activitats d’aquest tipus per millorar el seu aprenentatge i integrar-se de manera més natural a les aules.
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic
-Technology -- Study and Teaching (Secondary)
-School integration
-Nouvinguts
-Terminologia
-Activitats
-Tecnologies
-Vocabulari
-Llengua Catalana
-Aula d’Acollida
-Material didàctic
-Tecnologia -- Educació secundària obligatòria
-Integració escolar
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Trabajo fin de máster
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a