dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Santana Roma, Galdric |
dc.contributor.author |
Salazar Soler, Marta |
dc.date |
2012-07-28 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/17715 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic::Objectes d'aprenentatge |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Technology--Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Science fiction--Fiction |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Societat |
dc.subject |
Literatura |
dc.subject |
Ciència-ficció |
dc.subject |
Narrativa |
dc.subject |
Tecnologia--Educació secundària |
dc.subject |
Ciència-ficció--Narrativa |
dc.title |
La tecnologia a l’ESO a través de la literatura narrativa i de divulgació. Influència de la tecnologia en la societat a través de lectures de ciència i ciència-ficció |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
La tecnologia a través de lectures de llibres de narrativa, ciència-ficció i ciència de divulgació permet aprofundir en la influència d’aquesta disciplina en el desenvolupament de les societats. Es treballa la capacitat d’anàlisi i reflexió de l’alumnat per prendre consciència de com la tecnologia modela les societats passada, present i futura.
Es proposa la lectura d’un llibre per a cadascun dels cursos de l’ESO amb les corresponents fitxes de treball per a l’alumnat i fitxes per al docent. L’alumnat treballarà de forma individual el llibre i la fitxa, a excepció d’aquells casos que el professorat consideri necessari el treball en parelles, i es finalitzarà l’activitat amb una sessió a l’aula per al debat en grup. Els llibres proposats són: I un dia serà demà, La força del riu, La ciutat sense muralles i Jo, robot, per a 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO respectivament.
Cada fitxa consta d’un treball previ de contextualització amb una breu biografia de l’autor i amb un estudi del context tecnològic de l’època en què s’escriu el llibre. A continuació l’alumnat realitzarà unes activitats d’anàlisi i reflexió que versaran sobre el tema tecnològic que tracta el llibre. L’alumnat haurà de raonar de forma coherent els seus arguments i justificar-los adequadament, si cal documentant-se prèviament.
La valoració del mètode es realitzarà tenint en compte la durada de tota l’ESO. L’esperit de crítica i reflexió s’ha de treballar en el dia a dia, és un aprenentatge que evoluciona lentament i progressiva. Es presenten unes rúbriques d’avaluació de les fitxes dels llibres que permetran registrar el progrés d’aquest aprenentatge.
En definitiva, s’utilitza el recurs de la literatura com a font d’informació i de coneixement inesgotable, per a la formació tecnològica de les persones. |